مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در بروجرد بیش از 8000 تن سیب در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده و با توجه به اینکه این شهرستان تولیدکننده سیب است هیچ‌گونه نگرانی در مورد تأمین سیب موردنیاز منطقه و شهرستان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۸۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا امینی امروز در کمیسیون تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به میزان تولید محصولات باغی اظهار داشت: امسال ازنظر تولید محصولات باغی سال خوبی بود که تقریباً در بروجرد بیش از 8000 تن سیب در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده و با توجه به اینکه این شهرستان تولیدکننده سیب است هیچ‌گونه نگرانی در مورد تأمین سیب موردنیاز منطقه و شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: در رابطه با مرکبات امسال هم مشکلی در نواحی تولیدکننده مرکبات کشور وجود نداشت و بنابراین نگرانی خاصی وجود ندارد و برای تنظیم بازار شب عید پیش‌بینی‌شده 12 تن سیب در سطح شهرستان به این امر اختصاص دهیم که این مقدار خریداری‌شده و در سردخانه نگهداری می‌شود و 120 تن پرتقال برای تنظیم بازار پیش‌بینی‌شده که مقدمات خرید آن فراهم‌شده است که اطلاع‌رسانی لازم به‌منظور نحوه تأمین و توزیع این اقلام در جلسات آتی ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به میزان تولید تخم‌مرغ در کشور عنوان کرد: میزان تولید تخم‌مرغ در سطح کشور در سال 940 هزار تن است که بخشی از این میزان بیش از نیاز کشور است و از این میزان 860 هزار تن به مصرف داخلی می‌رسد و 80 هزار تن مازاد صادر می‌شود.

وی بیان کرد: 85 درصد میزان تولید تخم‌مرغ کشور در 10 استان کشور است و استان لرستان جزو استان‌هایی است که تولید تخم‌مرغ کمتری دارد و به دلیل بیماری آنفولانزایی که سال گذشته و اوایل امسال در سطح کشور به وجود آمد تقریباً 25 درصد واحدها دچار بیماری شده و از رده تولید حذف شدند و به‌این‌ترتیب تولید تخم‌مرغ حدود 260 هزار تن کاهش یافت و مشکل گرانی تخم‌مرغ به دلیل حذف این تعداد واحد تولیدکننده بود.

امینی تصریح کرد: این میزان کاهش تولید تخم‌مرغ در حدی نبود که کشور را با این بحران مواجه کند چراکه این مقدار تولید در سال است و بخشی از این موضوعات به دلیل شوکی بود که به بازار وارد شد و بخشی دیگر به دلیل احتکار تخم‌مرغ و واسطه‌گری به وجود آمد.

وی با اشاره به میزان تولید تخم‌مرغ در سطح استان لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید تخم‌مرغ در استان لرستان 7000 تن است و نیاز این استان 19 هزار تن برآورد می‌شود و در سطح استان 14 واحد فعال با ظرفیت 500 هزار قطعه و در بروجرد سه واحد فعال با ظرفیت 2140 تن به میزان تولید روزانه 6 تن وجود دارد که تقریباً یک‌سوم تولید تخم‌مرغ استان است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بابیان اینکه به‌موازات کاهش تولید و افزایش تقاضا به دلایل روانی و از سویی احتکار تخم‌مرغ و عدم عرضه، گرانی در بازار به وجود آمد، گفت: امروز قیمت عرضه تخم‌مرغ به‌صورت عمده در درب واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد شانه‌ای 10 هزار تومان و بر اساس قیمت اعلام‌شده قیمت مصرف‌کننده برای هر شانه 12600 تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات