خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

اولین ضربه بی‌حجابی به خانواده‌ها است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه به عواقب و آسیب‌های بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: اولین ضربه بی‌حجابی به خانواده‌ها است.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۹۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

اولین ضربه بی‌حجابی به خانواده‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی حسینی یمین امروز در نخستین جشنواره حیا و حجاب استان همدان با اشاره به شبهات موجود در بحث عفاف و حجاب اظهار داشت: همه اسلام در حجاب خلاصه نمی‌شود و بی‌حجابی به معنای بی‌دینی نیست اما حجاب بخش مهمی از دین  است.

وی با بیان اینکه حجاب مهم‌ترین مسئله جامعه ما نیست اما مسئله بسیار مهمی است، گفت: دلیل اصلی حجاب حکم خداوند است و در آیات قرآن مکرر بر آن تاکید شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حجاب در قرآن به معنای پرده به کار برده شده است، افزود: با این حال این واژه از نظر فقها به معنای ستر است.

وی با اشاره به جایگاه حجاب در اسلام با بیان اینکه این مهم تنها مختص زنان  نیست، تصریح کر: در حجاب تفاوتی بین مرد و زن نیست اما اگر مشاهده می کنیم که در این مسئله بر روی زنان بیشتر تاکید شده به خاطر تفاوت‌های وجودی زن و مرد و طالب بودن ذاتی مرد و مطلوب بودن زنان است.

حسینی‌یمین با بیان اینکه باید در جامعه به زنان به عنوان فردی موثر نگریسته شود نه ابزار و محرک جنسی، عنوان کرد: محدودیت اسلام در راستای تنزیه جامعه در بحث مردان پیرامون طالب بودن است و تذکر به بانوان در بعد مطلوب بودن و پرهیز از جلوه‌گری است.

وی در پاسخ به این شبهه که حجاب برای فرهنگ اعراب جاهلی بوده است، گفت: برخی‌ها عنوان  می‌کنند به دلیل اینکه اعراب جاهلی عرب به شدت اهل طمع نسبت به زنان بوده خداوند مسئله حجاب را تنها برای آنها و محافظت از زنان عرب قرار داده در صورتی که باید دقت داشت که از نظر فقها حکم دائر مدار بر موضوع است و موضوع جلوه‌گری و طالب بودن مردان از بین نرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه به عواقب و آسیب‌های بدحجابی در جامعه اشاره و بیان کرد: اولین ضربه بی‌حجابی به خانواده‌ها است چراکه  بسیاری از مردان  هنگامی که  کالای جنسی رایگان دریافت کنند حاضر به تحمل سختی‌های طبیعی تشکیل خانواده نخواهند بود.

وی با بیان اینکه دین آرمان‌گرا نیست بلکه واقعیت‌گراست، یادآور شد: نمی توان منتظر ماند تا روزی تمام مردان به زنان نگاه غیر جنسی داشته باشند.

حسینی‌یمین با اشاره به آسیب اجتماعی  بد حجابی، وجود یک میلیون دختر مجرد بالای 30 سال و 4میلیون مطلقه خانم در کشور را به دلیل ترویج بدحجابی، افزایش میل به زیبایی، تنوع طلبی مردان و در دسترس بودن مسائل جنسی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز فرهنگی که عرضه می شود فرهنگ ازدواج سفید است که در غرب رواج داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همجنس بازی، ازدواج های گروهی، حیوان گرایی، افزایش طلاق، ازدواج سفید  و... از آسیب‌های بدحجابی در غرب است که در حال ترویج آن هستند و تنها راه مصون ماندن و مقابله با آن ترویج فرهنگی  حجاب و حیا است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار