اقتصاد مقاومتی واژه ارزشمندی است که مقام معظم رهبری نسبت به تحقق آن تاکید فراوان داشته اند
کد خبر: ۸۹۷۲۵۸۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل با تحقق اقتصاد مقاومتی در حقیقت ایران اسلامی از بیگانگان بی نیاز شده و مردم به راحتی می‌توانند امرار معاش کنند.

با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی انتظار می‌رود هر کس در حد توان خود نسبت به تحقق این مهم گام بردارد تا از این طریق مشکلات اقتصادی کشور به حداقل برسد.

غلامعلی نظری کشاورز سیستانی است که توانسته با فعالیت در مزرعه ۱۲ هکتاری خود زمینه اشتغال خود و چندین تن دیگر را فراهم آورد.

کارآفرین سیستانی عنوان کرد: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و خودکفایی مهم‌ترین هدف من از اشتغال در این مزرعه به شمار می‌رود.

غلامعلی نظری به خبرنگار بسیج گفت: در این مزرعه به منظور امرار معاش و همچنین دستیابی به درآمد انواع گیاهان کشت و انواع حیوانات پرورش می‌یابند.

وی با بیان اینکه مزرعه‌ای که در آن فعالیت دارم دارای مساحت ۱۲ هکتاری است، تاکید کرد: در این مزرعه اقدام به احداث استخر پرورش ماهی، دامداری، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل، کاشت محصولات باغی مانند انگور و پسته و سه واحد گلخانه کرده ام.

نظری بیان کرد: مزرعه را با هدف توسعه دامداری و کشاورزی و خودکفایی خود و کاهش وابستگی به زندگی شهری ایجاد کرده ام به طوری که در حال حاضر هیچ نیازی به خرید اقلام خوراکی از نقاط دیگر ندارم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هر سه گلخانه ام فعال هستند و در آن انواع محصولات کشاورزی تولید و پس از آن محصولات برداشت شده در بازار به فروش می‌رسد.

کارآفرین سیستانی ابراز کرد: با فعالیت در این مزرعه علاوه بر خود برای چند نفر دیگر هم به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده ام و از این طریق نیاز‌های معیشتی چندین خانواده رفع شده است.

نظری ادامه داد: در این مزرعه ۲۰۰ کندوی عسل، ۳۰ اصله نهال پسته و دو استخر پرورش ماهی وجود دارد و در این راستا خوشبختانه تمامی آن‌ها از ثمردهی خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امسال از این مزرعه بیش از دو تن عسل و سه تن ماهی برداشت شده است، اذعان کرد: بانشستن در خانه هیچ گاه کار به سراغ کسی نمی‌آید بلکه افراد باید با همت و تلاش خود به دنبال ایجاد اشتغال باشد.

نظری تاکید کرد: حتما که همه نباید در ادارات و شرکت‌ها کار کنند بلکه افراد با یادگیری حرفه‌های گوناگون و بهره برداری از آن می‌توانند زمینه اشتغال خود و حتی افراد دیگر را فراهم آورند.
ارسال نظرات