تظاهرکنندگان در ششمین هفته پیاپی اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی، خواهان کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.
کد خبر: ۸۹۷۲۵۸۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل؛ هزاران نفر علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

هزاران نفر در تل‌آویو برای ششمین هفته متوالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران نفر روز شنبه و در ششمین هفته پیاپی در تظاهرات ضد فساد در تل آویو شرکت کردند. حاضران در این تظاهرات خواهان کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

در این تظاهرات که در هوایی سرد و مه آلود برگزار شد تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی نتانیاهو را "نخست‌وزیر فاسد" خطاب کردند.

این تظاهرات سبب بسته شدن شمار زیادی از خیابان‌های مرکزی در تل آویو شد.

در این حال صد‌ها نفر هم در شهر‌های حیفا و عفولا ضد نتانیاهو تظاهرات کردند.

تظاهرات تل‌آویو در ششمین هفته پیاپی و در نزدیکی منزل آویچای ماندلبیت دادستان کل اسرائیل برگزار می‌شود. تظاهرکنندگان وی را به اهمال کاری و روند کند رسیدگی به تحقیقات درباره پرونده فساد نتانیاهو متهم می‌کنند.

در روز جمعه شبکه تلویزیونی هداشات گزارش داد: پلیس در برنامه خود برای ارائه نظراتش درباره دو پرونده فساد مرتبط با نتانیاهو در هفته‌های نخست سال جاری میلادی تجدید نظر کرده است. این بیانگر این است که انتظار می‌رود تحقیقات همچنان ادامه پیدا کند و تا پایان ماه مارس طول بکشد.

در این حال به نظر می‌رسد که نتانیاهو تلاش می‌کند که هرگونه اتهام فساد ضد خودش را کم اهمیت جلوه دهد. او اخیرا در تجمع طرفداران حزب لیکود این تحقیقات را بی معنی نامید. او گفت: این برعهده بازپرس‌های کشوری است که تصمیم نهایی را در این باره بگیرند.

نتانیاهو همچنین در این تجمع به پلیس حمله کرد و رفتار پلیس با خودش را غیرمنصفانه توصیف کرد.

نتانیاهو متهم به مشارکت در دو پرونده فساد مالی است. در پرونده نخست وی و همسرش سارا متهم به دریافت هدایای گران قیمت و تجملاتی به ارزش صد‌ها هزار شکل (واحد پول اسرائیل) از ثروتمندان و تجار بزرگ از جمله فردی به نام آرنون میلچان Arnon Milchan هستند و پرونده دوم نیز شامل رایزنی و مذاکره نتانیاهو با آرنون موزز Arnon Mozes ناشر روزنامه یدیعوت آحارنوت برای پوشش بهتر اخبار مربوط به کابینه اسرائیل در مقابل اعمال محدودیت برای سایر رسانه‌های خبری بوده است.

نتانیاهو همه اتهامات مطرح شده را رد کرده است. نتانیاهو و همسرش سارا در خصوص پرونده‌های فساد مالی چندین بار مورد بازجویی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات