خبرهای داغ:
قرعه میزبانی جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب باز هم به نام شیراز رقم خورد تا این شهر شعرپرور برای دومین سال متوالی میزبان شاعرانی از کشورهای اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۱۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

قرعه میزبانی جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب باز هم به نام شیراز رقم خورد تا این شهر شعرپرور برای دومین سال متوالی میزبان شاعرانی از کشورهای اسلامی باشد. 

عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی از محورهای این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب است که با هدف پاسداشت این نوع شعر برگزار می‌شود. 

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب 5 بهمن ماه همانند دوره ششم در جوار آرامگاه حافظ برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف 6 بهمن ماه در مسجد نصیرالملک معرفی می‌شوند.

 شعر نو، شعر کهن و پژوهش 3 بخش اصلی این جشنواره است که براساس اعلام دبیرخانه جشنواره 720 اثر به دبیرخانه ارسال شده که نسبت به دوره ششم با رشد حدود 50 درصدی روبه‌رو بوده است.

مصطفی علیپور، سید احمد نادمی، مرتضی کاردر داوری اشعار نو، فریبا یوسفی، محمد کاظم کاظمی و زهیر توکلی داوری اشعار کهن و مریم جعفری آذرمانی، عبدالحمید ضیایی و قربان ولیئی نیز داوری مقالات علمی و پژوهشی این جشنواره را برعهده دارند.

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب اسلامی زمستان سال گذشته با حضور شاعرانی از کشورهای عراق، سوریه، پاکستان، هلند، کویت و لبنان در آرامگاه حافظ شیراز برگزار شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها