باید خانواده‌ های مجرمان که در معرض آسیب‌ های مختلف قرار دارند، مدیریت شوند که متاسفانه عملکرد موفقی در این زمینه از سوی نهادهای متولی، مشاهده نمی ‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۵۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه مدیریت مجرم در دستگاه قضایی صورت می‌گیرد، گفت: اگر مجرم در زمان حبس، حرفه مناسبی فرا نگرفته و درمان مطلوبی نشود و بعد از آزادی نیز برنامه خاصی برای وی وجود نداشته باشد، بی شک دوباره به دامان اعتیاد باز خواهد گشت، بنابراین وی باید به ‌گونه‌ای مدیریت شود که پس از آزادی، مجدداً به اعتیاد روی نیاورد.

جعفر گل‌ محمدی با بیان اینکه یکی از وظایف این شورا، مقابله و مبارزه با مواد مخدر است، افزود: با توجه به موارد مختلف و میزان حساسیت ‌ها، وظیفه دستگاه ‌هایی مانند نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و اطلاعات در مقابله و مبارزه با شیوع مواد مخدر در جامعه، بسیار خطیر است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اقدامات و وظایف دشوار و حساسی به ‌صورت شبانه‌ روزی بر عهده این دستگاه‌هاست؛ به گونه ای که این دستگاه ها باید مجرمین را شناسایی، رصد، تعقیب و دستگیر کنند و سپس برای انجام اقدامات بعدی به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه، این است که مجرم در حبس از وضعیت روحی، جسمی و درمانی مناسبی برخوردار نیست،اظهارداشت: از طرفی هم باید خانواده‌ های مجرمان که در معرض آسیب‌ های مختلف قرار دارند، مدیریت شوند که متاسفانه عملکرد موفقی در این زمینه از سوی نهادهای متولی، مشاهده نمی ‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: با محاسبه تعداد معتادان شناسایی ‌شده در زندان و میزان مصرف مواد مخدر توسط آنها، وضعیت نامناسب اعتیاد در جامعه، مشخص می ‌شود.

گل‌محمدی اظهارداشت: باید آسیب ‌شناسی اساسی در این حوزه صورت بگیرد تا مشخص شود که هریک از دستگاه‌ ها به چه اندازه در این زمینه، موثر هستند.

 

ارسال نظرات