حجت الاسلام رازینی در کلاس اخلاق کارکنان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نمازخانه معراج این سپاه گفت: حضور همه جانبه مردم در صحنه، عرصه را بر دشمن تنگ کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۶۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، وی اظهار کرد: آن چه در اغتشاشات اخیر اتفاق افتاد تفاوت ­های اساسی با حوادث و اتفاقاتی دارد که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که از مهمترین این تفاوت ­ها می ­توان به وجود انگیزه دینی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

این استاد اخلاق افزود: رژیم گذشته هم مبانی و هم ظواهر دین را به سخره گرفته بود و هم کارهایی از قبیل تغییر تاریخ هجری و کشف حجاب گرفته تا شرب خمر علنی را انجام داده بود و در واقع اگر کسی در آن جامعه، انگیزه دینی داشت نمی ­توانست در جامعه جایگاهی رسمی داشته باشد که بنابراین قطعاً این انگیزه با انگیزه کسی که ماشین آتش ­نشانی را روی مردم رها می ­کند تفاوت دارد.

رازینی تصریح کرد: بعضی افراد از روی سادگی فکر می ­کنند که اگر بر علیه یک نظام، حرکتی صورت گرفت این مسئله نشان دهنده ناحق بودن آن نظام است در صورتی که ما در طول تاریخ موارد متعددی را سراغ داریم که گاهی بر علیه حاکمان بر حق و گاهی نیز بر علیه حاکمان ناحق قیام شده است بنابراین می ­توان نتیجه گرفت که لزوماً نباید این دو مسئله را به هم گره زد.

وی نقش دشمن خارجی و در رأس آن استکبار جهانی را در ناآرامی ­های اخیر نقشی اساسی عنوان و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با نظام اسلامی مخالف است و از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه­ های متعددی را بر علیه ما طراحی کرده است که جنگ تحمیلی قلّه­ی همه­ ی این توطئه ­ها بود که نظام اسلامی توانست در آن شرایط که فاقد اقتدار کنونی نیز بود هشت سال در برابر دشمن متجاوز مقاومت کرده و در این جنگ تحمیلی پیروز شود.

حضور مردم عرصه را بر دشمن تنگ کرده است

این استاد اخلاق تأکید کرد: عوامل ناصالح داخلی یا ایرانی ناصالح خارجی مانند منافقین که فاسد اخلاقی و سیاسی بوده و ضدّ اسلام هستند و سایر گروه­های ضدّ انقلاب اسلامی مانند سلطنت ­طلب­ ها و دگراندیش ­ها نیز در آشوب­ های اخیر بیکار ننشسته و از نارضایتی همگانی در جهت دستیابی به اهداف خود استفاده کردند.

حجت الاسلام رازینی اذعان کرد: مردم ما نه طرفدار استکبار جهانی و نه طرفدار گروه ­های ضدّ انقلاب اسلامی بوده بلکه وفادار به نظام اسلامی هستند و لازم است مردم را از عوامل برهم زننده امنیّت عمومی جدا کرده و به مشکلات آن ­ها رسیدگی کرد.

وی تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که واقعیّات زندگی مردم در این بین فراموش شود و موجی از نارضایتی درست شود تا دشمن بتواند بر آن موج­ سواری کند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات