سرپرست امور فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای :
سرپرست امور فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای عنوان کرد : مولفه هایی مانند نظم، پشتکار ،کمال گرایی ، گذشت و شکیبایی که در جامعه مورد بی توجهی قرار گرفته است را می توان در قالب بازی ارائه داد.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۶۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفتگو، برنامه " گفت و گوی فرهنگی "  رادیو گفت و گو با موضوع بازی های رایانه ای به مثابه ابزاری كارآمد در جنگ نرم با حضور دكتر علی علیمرادی ، سرپرست امور فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای و عماد رحمانی ، طراح بازی های رایانه ای روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه رحمانی اظهار کرد :  بازی های رایانه ای عمری بالغ بر 15 سال در کشور دارد از سال 86 بنیاد بازی های رایانه ای تاسیس شد که یک ساختار هدفمند و متمرکز برای حفظ و توسعه این صنعت و شکل دادن به فضای تولید در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت های تولید کننده بازی حمایت هایی را دریافت می کنند ، تاکید کرد : هر چند حمایت ها کافی نیستند و در حوزه های مختلف نقص هایی وجود دارد اما نباید وجود آن را کتمان کرد  چرا که با این حمایت ها این صنعت آرام آرام شکل گرفت و خود را شناخت.

رحمانی گفت : می توان گفت در حدود 20 بازی تولید داخل در فروشگاه های بین المللی عرضه شده اند.  همچنین جشنواره هایی که برگزار شده به شناساندن این صنعت کمک بسیاری کرده است.

در ادامه برنامه علیمرادی  عنوان کرد : چند سالی است در بنیاد ،  اقداماتی در جهت  کاهش و حذف چالش هایی که یک بازی می تواند به جامعه وارد کند صورت گرفته است.

وی افزود : سیستم رده بندی اسرا (مخفف Entertainment Software Rating Association) در بنیاد ایجاد شده است  که در آن بازی ها تفکیک می شوند. در این طبقه بندی شاخص هایی مانند میزان خشونت ، استعمال دخانیات و مواد مخدر ،  محرک های جنسی ، ترس ، ناهنجاری های اجتماعی ، نقض ارزش های ایرانی اسلامی و ناامیدی  در تمام بازی ها مورد سنجش قرار می گیرد.

سرپرست امور فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای ادامه داد :  نسبت به میزان تاثیرگذاری که هر بازی دارد در رده بندی مختلف در قالب گروه‌های سنی +۳، +۷، +۱۲، +۱۵، +۱۸ به بازار عرضه می شود.همچنین بازی هایی هم وجود دارند که به دلیل مشکلات زیاد قابل رده بندی نیستند .

علیمرادی با تاکید بر نقش خانواده ها در تهیه بازی مطلوب برای فرزندان بیان کرد :  خانواده ها باید به رده بندی های رو جلد بازی های کنسولی و رایانه ای به عنوان یک حداقل توجه داشته باشند چرا که عدم رعایت آن آسیب ها را به شدت افزایش می دهد.

وی خاطر نشان کرد : بلندمدت بودن جنگ های عمیق فرهنگی یکی از موارد مورد توجه است و در این نوع جنگ مرحله به مرحله امکان پیروزی و شکست وجود دارد و هیچ انتهایی برای آن قابل تصور نیست چراکه دائما موضوع جدید تر مطرح می شود .

سرپرست امور فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای جنگ نرم را یک جنگ دو سویه دانست و گفت : همچنان که دشمن در حال ضربه به پیکره فرهنگ است  ما نیز باید برای انتقال ارزش های خود تلاش کنیم.

علیمرادی یادآور شد: مولفه هایی مانند نظم، پشتکار، کمال گرایی، گذشت و شکیبایی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته اند که می توان در قالب بازی به کودکا ن و نوجوانان ارائه داد و آنها را با این ارزش ها آشنا کرد.

 

ارسال نظرات