باید از ظرفیت سازمان‌ های مردم ‌نهاد و هیات‌ های مذهبی نیز در برگزاری برنامه ‌های ورزشی و فرهنگی و مناسبت‌ های ملی و مذهبی در جهت پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی به‌ ویژه اعتیاد بهره‌مند شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۷۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت:  باتوجه به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «معتادان را عائله خود فرض کنید که در دام اعتیاد، گرفتار شده‌اند و با دلسوزی با آنها رفتار کنید»، باید از ظرفیت دستگاه ‌های اجرایی فعال در زمینه‌ های علمی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ ای، نهایت استفاده در پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی به‌ ویژه مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد و در این راستا نباید لحظه‌ای درنگ کرد.

سید بیوک موسوی افزود: هنگامی که بحث مبارزه با مواد مخدر مطرح می ‌شود، همه نگاه‌ها به دستگاه ‌های نظامی و قضایی معطوف می‌ گردد.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌ های اجرایی باید مبارزه با مواد مخدر را به‌ عنوان ماموریت اصلی و وظیفه ذاتی دستگاه، تلقی کرده و سرلوحه امور خود قرار دهند و از تمام ظرفیت های موجود در پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی بهره ببرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: اجرای برنامه‌ های مختلف ورزشی و فرهنگی، یکی از راه‌ های پیشگیری از بروز آسیب‌ های اجتماعی در جهت سالم‌ سازی جامعه، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است و در این زمینه هیات‌ های ورزشی که ورزش ‌های همگانی و مردمی را دنبال می‌کنند، باید بیش از پیش، فعال شده و برنامه ‌هایی مانند پیاده‌ روی خانوادگی را با فاصله زمانی اندک و با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ ها در همه شهرستان ‌ها برگزار کنند.

سید بیوک موسوی گفت: باید از ظرفیت سازمان‌ های مردم ‌نهاد و هیات‌ های مذهبی نیز در برگزاری برنامه ‌های ورزشی و فرهنگی و مناسبت‌ های ملی و مذهبی در جهت پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی به‌ ویژه اعتیاد بهره‌مند شد.

وی اظهار داشت: مبارزه با آسیب ‌های اجتماعی به ‌ویژه اعتیاد با ارائه گزارش‌ های نمادین و تعارفات معمول، به سرانجام نمی رسد و این امر نیاز به پیگیری و جدیت همه مردم و دستگاه های اجرایی دارد، لذا باید شاخص ‌های کمّی و کیفی و موانع و نیازها در گزارش های دستگاه‌ های عضو این شورا، بیان شود تا موانع موجود، برطرف گردد و نتیجه نیز به‌ گونه‌ای باشد که ضمن یافتن نقشه راه، بتوان در این راستا گام‌ های اساسی برداشت.

 

ارسال نظرات