شورای روحانیت استان کردستان در خصوص حوادث اخیر کشور بیانیه صادر کرده است و در این بیانیه ضمن محکوم کردن آشوبگران بر احقاق حق قانونی مردم تاکید کردند.
کد خبر: ۸۹۷۲۶۸۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این بیانیه آمده است: مردم شریف ایران

حوادث و اتفاقات چند روز اخیر در شهر‌ها و مناطق مختلف کشور نشان داد که کشور از مدت‌ها پیش آبستن فتنه‌ای دیگر بوده است، اما حوادث این بار از لونی دیگر است که در آن حق و ناحق در هم آمیخته و امر را بر بسیاری از مردم مشتبه ساخته است، مطالبات مشروع، قانونی و مدنی مردم از یک سو و ضرورت پاسخگویی سریع، دقیق و شفاف مسؤولان کشوری از سوی دیگر است.

مردم عزیز ما حق دارند که مطالبات مشروع خود را در چهارچوب قانون و مطابق با معیار‌های مدنی مطرح کنند و به سوء مدیریت معترض باشند، آری این حق مردم است و احدی نمی‌تواند این حق مسلم را از مردم عزیز ما سلب کند، در مقابل، مسؤولان و مدیران کشور نیز موظف‌اند صدای مردم را به سمع اجابت بشنوند و عزم خود را جزم و همه امکانات و ظرفیت‌های کشور را برای تأمین و تحقق خواسته‌های مشروع مردم بسیج کنند و به این ترتیب از ادامه و استمرار ناآرامی‌ها جلوگیری نمایند؛ و آنچه ناحق است، از یک سو اغنشاش، اختلال در نظم جامعه، حمله به اماکن دولتی و تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی و تحرکات ساختار شکنانه و رفتار‌های توهین‌آمیز و شعار‌های ضد ارزشی عناصر و عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه است که با زیرکی تمام به صفوف معترضان خزیده‌اند.

از سوی دیگر، تعلل و تسویف مسؤولان در حل مشکلات مردم است. از این رو مردم شریف بویژه جوانان غیور و هوشیار ما مراقب باشند که تحرکات سودجویان، سوداگران و فرصت‌طلبان، انحرافی در مسیر مطالبات مشروع آنان ایجاد نکند و تحقق خواسته‌های آنان را به تأخیر و تعویق نیندازد و دولتمردان نیز با سرعت و قدرت تمام به خواسته‌های قانونی مردم جواب مثبت دهند و ریشه‌های نارضایتی مردم به ویژه جوانان برومند کشورمان را بخشکانند. در این خصوص نقش دستگاه قضائی کشور در مقابله با فساد که یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم عزیز کشور است، بسیار تعیین کننده خواهد بود؛ والسلام

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات