شهردار سنندج در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان:

نقش مهم دیوان محاسبات در وصول مطالبات شهرداری

شهردار سنندج با بیان اینکه دیوان محاسبات بر فرآیند مالی تمامی دستگاه‌های دولتی نظارت دارد گفت: این دیوان نقش مهمی در وصول مطالبات شهرداری از دیگر ادارات دولتی دارد.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۳۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حشمت اله صیدی در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان اظهار کرد: متأسفانه اغلب شهرداری‌های کشور به دلیل عدم درآمد پایدار و همچنین رکود بخش ساخت‌وساز با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

وی بیان کرد: شهرداری سنندج هم به برخی از ادارت و همچنین برخی از پیمانکاران بدهکار است و از طرفی هم برخی از دستگاه‌های دولتی هم به این شهرداری بدهکار هستند.

شهردار سنندج افزود: در صورتی که دستگاه‌های دولتی با تعامل و همکاری لازم بتواند طلب خود را به شهرداری پرداخت کنند این شهرداری هم می‌تواند در راستای خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از طلب‌های خود اقدام کند.

وی افزود: در راستای تحقق وصول مطالبات از دستگاه‌های دولتی این شهرداری آماده هرگونه همکاری و تعامل با تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی است.

صیدی عنوان کرد: دیوان محاسبات به عنوان دستگاهی که بر تمامی فرایند مالی دستگاه‌های دولتی که به نحوی از بودجه کشور استفاده می‌کند نظارت دارد می‌تواند در وصول مطالبات شهرداری نقش مهمی را ایفا کند.

شهردار سنندج ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه استاندار کردستان به وضعیت شهرداری‌ها ابراز امیدواری کرد: با حمایت استاندار، پیگیری دستگاه‌های نظارتی و همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم نسبت به وصول مطالبات شهرداری اقدام کنیم و در راستای رفع مشکلات و معضلات سطح شهر گام‌های مؤثری برداریم.

در این دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان هم گفت: اغلب شهرداری‌ها دارای مشکلات مالی فراوانی هستند و تمامی دستگاه‌ها باید در جهت حمایت از این نهاد مردمی اقدام کنیم.

مراد محمدی تأکید کرد: دیوان محاسبات به‌عنوان دستگاهی که وظیفه حسابرسی اعتبارات دستگاه‌های دولتی را بر عهده دارد آماده هرگونه همکاری در جهت رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید استاندار به دستگاه‌های دولتی در خصوص پرداخت بدهی خود به شهرداری‌ها این دیوان هم آماده هرگونه همکاری با شهرداری و پیگیری لازم را در خصوص وصول مطالبات شهرداری‌ها را انجام خواهد داد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار