خبرهای داغ:
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماه امسال در حوزه مبارزه با کالای قاچاق بیش از 18 هزار مورد بازرسی انجام و برای 465 واحد صنفی پرونده تعزیراتی تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۴۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل عطاپور در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم برخورد با پدیده قاچاق در مبادی ورودی و مرزهای کشور افزود: این تعداد بازرسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 29 درصد و از لحاظ ارزش ریالی 21 درصد رشد یافته است.
وی اظهار کرد: عمده گروه کالایی کشف شده در این مدت مربوط به لوازم خانگی، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، کیف و کفش است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: فرهنگ سازی و ترغیب و تشویق به مصرف کالاها و تولیدات داخلی از مهمترین فعالیت های اولویت دار اتحادیه های صنفی استان است.
عطاپور، ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق کالا با اقدام فرهنگی می توان نسبت به حل و فصل برخی مشکلات مربوطه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به راهکارهای مناسبی دست یافت.
وی از کشف بیش از یک تن سیر قاچاق چینی در میدان میوه و تره بار مرکزی تبریز در چند روز گذشته خبر داد و گفت: قاچاق محصولات کشاورزی بی هویت، تولیدات داخل و امنیت مردم را تهدید و بازار را آشفته می کند.
عطاپور افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری پلیس آگاهی استان و معاونت غذا و دارو نظارت های مستمری را به صورت شبانه روزی انجام می دهد و همه شهروندان می توانند واحدهای اقتصادی متخلف را به سامانه 124 گزارش کنند.

ارسال نظرات