خبرهای داغ:
شهردار تبریز در شورای مدیران شهرداری این کلان شهر: علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های مختلف، فضای خدمت را مساعد می‌بینم اما انتظار می‌رود مجموعه مدیران، با همت و جدیت بیشتری تلاش کنند.
کد خبر: ۸۹۷۲۷۵۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر با بیان این مطلب اظهار داشت: در سیستمی به گستردگی شهرداری تبریز، نباید تمام امور، به یک نفر ختم شود و با توجه به اختیاراتی که به بخش‌های مختلف داده شده، مدیران باید تمام‌قد در خدمت اهداف سازمانی باشند.

وی با اشاره به برخی نارسایی‌ها در سیستم اداری مناطق تاکید کرد: بخشی از پرونده‌های دیدارهای مردمی بنده، مربوط به شهروندانی است که از وضعیت مناطق، ناامید شده و مستقیماً به بنده مراجعه می‌کنند؛ قابل‌قبول نیست که پرونده‌های مردم بین چند کارمند دست‌به‌دست شود و شهردار منطقه از این موضوع بی‌خبر باشد.

شهین‌باهر اضافه کرد: مسئولیت، امانت مردم است و مدیران اجازه ندارند برای حفظ این امانت، شرط و شروط بگذارند.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها یادآور شد: در پروژه‌ ارزشمندی مانند میدان آذربایجان، علی‌رغم اهمیت پروژه، اجازه ندادیم هزینه چند میلیونی، صرف تشریفات و تبلیغات افتتاح شود؛ با وجود این رویکرد، پذیرفته نیست که شاهد ریخت‌وپاش‌ها و هزینه‌های بی‌مورد در سایر مجموعه‌های پایین‌دست باشیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه، از آغاز دوره جدید مدیریت شهر، گزارشی در مورد ورود نیروی انسانی جدید نبوده‌است؛ این رویه باید استمرار داشته باشد و البته در کنار آن، باید ارتقای بهره‌وری سازمانی را اصل قرار داده و از تمام نیروها به نحو احسن استفاده کنیم.

شهین‌باهر ادامه داد: با توجه به وسعت خدمات شهرداری، در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و همچنین در برنامه‌های مربوط به حریم شهر، باید از از حداکثر  توان انسانی، بهره بگیریم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از  از ظرفیت کارگاه‌های امانی تاکید کرد و گفت: چرا باید علی‌رغم ظرفیت‌های فنی و خدماتی کارگاه‌های امانی،  در کارهایی مثل جوشکاری و برقکاری، از بیرون استفاده‌شود؟

شهردار تبریز با بیان این‌که بخش عمده‌ای از گلایه‌های شهروندان، مربوط به نارسایی‌های جزئی در سطح شهر است، خاطرنشان کرد: شهرداران مناطق باید سرکشی مداوم از حوزه خدمتی خود داشته و پیش از گلایه شهروندان، به مشکلات خیابان‌ها و معابر رسیدگی کنند.

شهین‌باهر با ذکر نمونه‌ای از مشکلات جزئی سطح شهر، گفت: محدوده میدان مصلی تا میدان ساعت، مهم‌ترین مسیر مرکز شهر است که همواره در برنامه‌های راهپیمایی و نماز جمعه، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اجزای مختلف این مسیر، باید با نظارت‌ها و سرکشی‌های مستمر، سامان‌دهی و بهسازی شود.

وی متذکر شد: بودجه‌های جاری و عمرانی، تعریف خاص خود را دارند و تنظیم هر یک، باید زمینه‌ساز کار و تلاش بیشتر در مجموعه باشد.

شهردار تبریز با بیان این‌که گزارش‌ها نشان از کاهش نصب بنر و داربست در سطح شهر خبر می‌دهد، گفت: این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم معاونت خدمات و مناطق، با جدیت تمام این رویکرد را پیگیری کنند.

شهین‌باهر اظهار داشت: با توجه به در پیش‌بودن دهه فجر، ضروری است تا پروژه‌های دردست‌اجرا، نسبت به تقویم این دهه، زمان‌بندی و با شتاب بیشتر عملیاتی شود.

وی به مدیران شهرداری در خصوص پرهیز از کدورت و اختلاف تذکر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم شهر، متحمل هزینه اختلاف بین مدیران شهرداری شود؛ باید از این قبیل اصطکاک‌ها خارج شده و تمام تمرکز خود را صرف خدمت کنیم.

شهردار تبریز، بر لزوم تهیه‌ گزارش‌های دقیق از عملکرد جاری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع و گستردگی برنامه‌های شهرداری، لازم است تا تمام اقدامات اجرایی، در بازه‌های مختلف زمانی، مستندسازی شود؛ این مستندسازی، یک ضرورت سازمانی بوده و راهگشای برنامه‌های آتی خواهد بود.

شهین‌باهر تاکید کرد: تمام مجموعه شهرداری، دوستان ما هستند اما همه باید پایبند سیستم باشیم و مسیر خدمت را به سمت مطلوبیت بیشتر ادامه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها