نماینده ولی فقیه در استان کرمان :

وحدت در جهان اسلام ضروری تر از نان شب است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت : وحدت در جهان اسلام از نان شب هم ضرورتش بیشتر است و مخصوصا بین تشییع و تسنن باید این وحدت وجود داشته باشد .
کد خبر: ۸۹۷۲۷۸۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در دیدار با سران طوایف ،معتمدین ،ریش سفیدان و نخبگان عشایری شیعه و سنی استان کرمان اظهار داشت : وحدت در جهان اسلام از نان شب هم ضرورتش بیشتر است و مخصوصا بین تشییع و تسنن باید این وحدت وجود داشته باشد .

وی گفت : اسلام بر دو محور بنا شده است که کلمه اول توحید می باشد و در اسلام ما در دسته بندی عقاید خود بر اصولی معتقدیم که یکی از آن ها توحید است که باعث می شود مسلمانان دور هم جمع شوند .

امام جمعه کرمان با بیان این که اسلام در اصول اعتقادی خلاصه می شود که محور آن توحید است ، خاطر نشان کرد : این توحید است که سبب می شود مسلمانان با هر رنگ ، زبان ، قومیت و جغرافیای دور هم جمع شوند،  همانطور که در موسم حج چندین میلیون مسلمان دور هم جمع می شوند و دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهند .

علیدادی سلیمانی عنوان کرد : اولین رمز موفقیت جهان اسلام شیعه و سنی توحید است و رمز دوم وحدت کلمه می باشد .

وی ادامه داد : عشایر یک بحث مهم و تاریخی ایران است و ایل ها ،قبایل و عشیره های مختلف هر کدام یک تاریخ روشن دارند زیرا جامعه عشایری بیشتر در کنار یک ایل زندگی می کردند و حساسیت و نیازمندی ها در ایل تعریف می شد .

امام جمعه کرمان افزود : عشایر در فعل و انفعالات کشور یکی از جوامع موثر بودند و برخی حکومت ها بعد از سر کار آمدن نگاهشان به عشایر بود لذا باید توجه ویژه ای به جامعه عشایری صورت گیرد .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این که جمعیت عشایری و نوع زندگی آن ها خاص می باشد ؛ بیان کرد : اکنون جمعیت عشایری آرام آرام تبدیل به جمعیت روستایی و بعد به جمعیت شهری می شود .

وی تشریح کرد : زندگی های عشایری ساده و کم توقع است و وقتی توقع کم باشد کارامدی بالا می رود ؛ عشایر با توقع پایین فعالیت ها و تلاش هایی را انجام می دهند و همواره از صبح تا شب در حال تلاش هستند .

علیدادی سلیمانی افزود : تزریق روحیه شجاعت در بدنه زندگی از ویژگی های دیگر زندگی عشایری است زیرا جوان عشایری خود را با سختی های طبیعت آماده می کند و خود را به دل مشکلات می زند و به همین دلیل مردان بزرگ و سلحشوری در طول تاریخ از عشایر بلند شده اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به دوران دفاع مقدس یادآور شد : در ۸ سال دفاع مقدس برخی از جوانان عشایری بسیار خوب افتخار آفرینی کردند و حتی در صدر اسلام هم فرزندان خود را برای شجاع شدن به ایل ها می فرستادند .
نماینده ولی فقیه در کرمان اضافه کرد : زندگی عشایری در کنار سادگی و شجاعت بسیار جوانمردانه است و جوانمردی در زندگی آن ها موج می زند و مساعدت و کمک بین خودشان کلا جدی است و برای رفع مشکلات یکدیگر با هم همکاری می کنند.

وی توضیح داد : در زندگی های عشایری درد ها تقسیم شده تا خانواده ها شاد باشند و این مولفه بزرگی در زندگی عشایری است و در این زندگی ها یاری و کمک از ایلی به ایلی دیگر جدی است و خلاصه همه مفاهیم انسانی و اسلامی در زندگی عشایری بسیار بالاست.

علیدادی سلیمانی ادامه داد : امیدوارم مسئولین عشایری در حوزه های مختلف بر روی مثبت های زندگی عشایری کار کنند و آن ها را پررنگ نمایند زیرا زندگی عشایری آرام آرام در حال فراموشی شدن است .

امام جمعه کرمان گفت : معمولا در نمایشگاه ها و جشنواره ها بخشی از زندگی عشایری به تصویر کشانده می شود که داری هویت عشایر نیست و باید مولفه های شجاعت ، سادگی ، غیرت ، همیت و همکاری در زندگی عشایری به تصویر کشانده شود تا مردم آگاه شوند .

وی در پایان اظهار داشت : زندگی عشایری سبک زندگی کم خرج و مفیدی است و امیدوارم در جهت شناساندن زندگی عشایری به مردم کار بیشتری صورت گیرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار