لرستان در حوزه آب با مشکل مواجه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری  گفت : لرستان در بسیاری از حوزه ها حتی در حوزه شرب با مشکل مواجه است.
کد خبر: ۸۹۷۲۸۹۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از خرم آباد ، محمدتقی شاکرمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در جلسه صیانت از منابع آب که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد گفت : لرستان در بسیاری از حوزه ها حتی در حوزه شرب با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا جنگ ، جنگ آب است گفت: آب یک منبع ملی است و ما نباید به  سادگی از کنار آب بگذریم. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری  با اشاره به اینکه برای صیانت از منابع آبی، مدیریت و نظارت باید همراه با هم صورت بگیرند گفت: هرجا آب وجود دارد آبادانی  است و نباید در تکثیر آب عدم تعادل وجود داشته باشد.

شاکرمی با اشاره به کار گروه های تشکیل شده برای صیانت از منابع آبی  عنوان کرد: چهار گارگروه حفاظت انتظامی قضایی ،  مدیریت و بهینه سازی مصرف آب ، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ، بازچرخانی منابع آبی تشکیل شده است.

شاکرمی نقش صدا و سیما و سازمانهای مردم نهاد را در فرهنگسازی برای صیانت از منابع آبی بسیار مهم دانست و افزود: آموزشهای لازم هم برای صیانت از منابع آب،  باید در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان لرستان از جمله ۷ استان مهاجرفرست به کلان شهرهای کشور است گفت: علت این مهاجرت،  عدم بهره گیری علمی و تخصصی از منابع آب و خاک استان است که این هم به خالی از سکنه شدن روستاها منجر شده است.

این مسئول آب را یکی از چالشهای استان دانست و گفت : مسئولان باید از کلی گویی به سمت جهت یابی و هدف یابی حرکت کنند. 

شاکرمی با بیان اینکه لرستان در شکل گیری حاشیه نشینی کلان شهر ها ی کشور نقش اساسی داشته است ، گفت: قوه قضائیه در راستای پیشگیری از حاشیه نشینی،  شروع به کار کرده است.

در ادامه این جلسه داریوش پروانه معاون قضایی  دادگستری با اشاره به اینکه منابع آبی نمی تواند جایگزین داشته باشند گفت : صیانت از منابع آبی یک همت جمعی می طلبد چرا که آب با حیات انسان در ارتباط است. 

وی افزود: در قانون آمده است که آب جزء مشترکات عمومی است و باید بر اساس مصالح عمومی و زیر نظر وزارت نیرو توزیع شود.

معاون قضایی دادگستری گفت : صیانت از منابع آبی فقط وظیفه وزارت نیرو نیست و همه دستگاهها باید در این حوزه همکاری داشته باشند.  

هماهنگ بودن دستگاهها مختلف،  تعیین حریم قانونی رودخانه ها ، نصب کنتور هوشمند و برداشت آب با موتورهای متحرک از جمله راهکاریی بود که معاون قضایی داگستری  برای پیشگیری از هدر رفت آب ، به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار