خبرهای داغ:
مشاور رئیس حزب دموکراتیک کردستان اعلام کرد که این حزب با حزب اتحادیه میهنی بر شرکت در انتخابات پارلمانی آتی کشور تحت فهرستی واحد توافق کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۰۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حزب دموکراتیک کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، دوشنبه (امروز) موضع رسمی خود درباره انتخابات پارلمانی آتی در کشور اعلام کرد.

پایگاه خبری «اسکای پرس» نوشت: «هیمن هورامی» مشاور رئیس سابق منطقه کردستان عراق، در صفحه رسمی‌اش در «توئیتر» موضع حزب بارزانی درباره انتخابات پارلمانی آتی کشور را اعلام کرد و نوشت: موضع حزب، برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان پیش از برگزاری انتخابات سراسری پارلمان عراق است.

وی افزود: تمامی احزاب کردی نیز باید یکپارچه شوند و با یک فهرست واحد در انتخابات آتی پارلمان عراق شرکت کنند. این پرونده‌ها در نشست اخیر حزب دموکراتیک کردستان با حزب اتحادیه میهنی بررسی و درباره آن توافق حاصل شد.

یکشنبه (دیروز)، یک هیأت از حزب دموکراتیک کردستان به دیدار هیأتی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه رفت و پس از این نشست، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان و از رهبران حزب مسعود بارزانی در کنفرانس خبری مشترک با «ملابختیار» از رهبران حزب «جلال طالبانی» اعلام کرد: نشست گسترده‌ای طی هفته آینده برای تعیین زمان برگزاری انتخابات آتی در منطقه کردستان برگزار می‌شود. ضمن اینکه مشارکت تمامی طرف‌های کردی در انتخابات آتی عراق را تایید می‌کنیم و سایر مسائل مطرح نیز باید بر اساس قانون اساسی حل و فصل شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها