خبرهای داغ:

موضع حزب "بارزانی" برای انتخابات

مشاور رئیس حزب دموکراتیک کردستان اعلام کرد که این حزب با حزب اتحادیه میهنی بر شرکت در انتخابات پارلمانی آتی کشور تحت فهرستی واحد توافق کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۰۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حزب دموکراتیک کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، دوشنبه (امروز) موضع رسمی خود درباره انتخابات پارلمانی آتی در کشور اعلام کرد.

پایگاه خبری «اسکای پرس» نوشت: «هیمن هورامی» مشاور رئیس سابق منطقه کردستان عراق، در صفحه رسمی‌اش در «توئیتر» موضع حزب بارزانی درباره انتخابات پارلمانی آتی کشور را اعلام کرد و نوشت: موضع حزب، برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان پیش از برگزاری انتخابات سراسری پارلمان عراق است.

وی افزود: تمامی احزاب کردی نیز باید یکپارچه شوند و با یک فهرست واحد در انتخابات آتی پارلمان عراق شرکت کنند. این پرونده‌ها در نشست اخیر حزب دموکراتیک کردستان با حزب اتحادیه میهنی بررسی و درباره آن توافق حاصل شد.

یکشنبه (دیروز)، یک هیأت از حزب دموکراتیک کردستان به دیدار هیأتی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه رفت و پس از این نشست، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان و از رهبران حزب مسعود بارزانی در کنفرانس خبری مشترک با «ملابختیار» از رهبران حزب «جلال طالبانی» اعلام کرد: نشست گسترده‌ای طی هفته آینده برای تعیین زمان برگزاری انتخابات آتی در منطقه کردستان برگزار می‌شود. ضمن اینکه مشارکت تمامی طرف‌های کردی در انتخابات آتی عراق را تایید می‌کنیم و سایر مسائل مطرح نیز باید بر اساس قانون اساسی حل و فصل شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار