خبرهای داغ:
در جلسه اخیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی علاوه بر تذکر به معاونت قرآن و عترت ارشاد برای عدم پرداخت اعتبارات شوراهای هماهنگی فعالیت‌های استان‌ها، دستورالعمل تخصیص اعتبارات منشور شورای توسعه در سال 96 تصویب شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۲۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، نودویکمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت فوق‌العاده عصر روز گذشته ۱۷ دی‌ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

رضا سلامت ­پناه دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این باره گفت: در ابتدای جلسه موضوع تخلف معاونت قرآن و عترت در خصوص عدم واریز اعتبارات شورا‌های هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استانی گفت‌وگو و تأکید شد، معاونت قرآن و عترت حداکثر تا ظرف مدت دو هفته نسبت به پرداخت این اعتبار به استان‌ها و تعیین تکلیف نهایی آن اقدام کند، در غیر اینصورت موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به دستور جلسه گفت: در اجرای بند ۱ و ۲ ماده ۱۱ و بند ۲ ماده ۸ اساسنامه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، در جلسه ۳۸ مورخ یازدهم آذرماه ۱۳۹۶ شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دستورالعمل تخصیص اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی ردیف ۱۴-۵۵۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور برای حمایت و اجرایی شدن اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در آن جلسه مقرر شد اختیار بررسی و تصویب این برنامه‌ها به جلسه‌ای که به صورت فوق‌العاده با حضور نمایندگان عضو شورای توسعه برگزار می‌شود، تفویض شود. طی این مصوبه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اقدام به برگزاری سه جلسه در تاریخ‌­های ۱۹ آذرماه، ۱۰ دی‌ماه و ۱۷ دی‌ماه سال جاری کرد تا در نهایت در جلسه دیروز این دستورالعمل به تصویب نهایی رسید.

معاون مطالعات و برنامه­ ریزی دبیرخانه شورا افزود: این دستورالعمل متشکل از دو ماده سیاست­‌ها و اولویت‌ها و عناوین برنامه‌های ملی و بین‌المللی است که در ماده دوم کلان برنامه‌­های حوزه‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشخص شد.

دبیر مجمع مشورتی خاطر نشان کرد: جلسه دیروز به تنها بند باقی‌مانده این دستورالعمل پرداخت و آن را بدین شرح تصویب کرد: برنامه­‌های تفصیلی ارسالی به کمیسیون­‌های آموزش عمومی و توسعه فعالیت­‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور باید به نحوی تنظیم و تخصیص اعتبار شود که حداقل نیمی از اعتبارات موضوع این دستورالعمل به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت غیرانتفاعی و فعالیت‌های قرآنی مردمی تحت نظارت دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی اختصاص یابد. تعیین درصد سهم مردمی در حوزه پژوهش و آموزش عالی به عهده کمیسیون مربوطه است.

دبیر مجمع مشورتی در پایان افزود: در انتهای این دستورالعمل نیز تبصره‌­ای بدین شرح تصویب شد: سهم برنامه‌های مصوب مربوط به موسسات فرهنگی قرآن و عترت غیرانتفاعی از طریق اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌­های قرآن و عترت کشور اختصاص یافته و توزیع می‌­شود.

جلسه آینده مجمع مشورتی ۲۴ دی ماه در محل کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم کشور برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها