مرمت بقعه چهل اختران واقع در روستای انجدان با رعایت اصول معماری و نظارت اداره کل با اعتبار بالغ بر 350 میلیون ریال در مراحل پایانی مرمت است.»
کد خبر: ۸۹۷۲۹۲۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حسینی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت : پروژه مرمت بقعه چهل اختران (چهل دختران) واقع در روستای انجدان شهرستان اراک که درسال 87 به ثبت آثار ملی رسیده درمراحل پایانی است. این مرمت با تهیه طرح توسط مشاور در حال اجرا است و توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی مراحل تکمیلی آن نظارت می شود.

وی اظهار داشت: آواربرداری از روی گنبد، پاکسازی کامل سازه گنبد، ایجاد شبکه برروی گنبد جهت مبادلات هوایی، اجرای نمای آجری منطبق به اصل بنا، مرمت دیواره های جانبی امامزاده ازاقدامات صورت گرفته جهت مرمت بارعایت اصول، انجام شده است.»

حسینی ادامه داد :روستای انجدان از جمله روستاهای هدف گردشگری و کهنی است که در37 کیلومتری شهر اراک واقع شده و این نزدیکی باعث سفر گردشگران از مرکز شهر به این روستا می شود و در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان اراک شناخته می شود.

تاریخ احداث این بنا مربوط به دوره صفویه است و مرمت آن به توسعه و رونق گردشگری می انجامد که علاوه بر تاثیر اقتصادی می‌تواند بر عمرانی و آبادانی منطقه تاثير بسزايي داشته باشد.

ارسال نظرات