مشاور امور تربیتی و خانواده:

تربیت مذهبی کودکان از همان سنین پائین جدی گرفته شود

یک مشاور امور تربیتی و خانواده گفت: والدین بایستی از همان دوران کودکی و متناسب با شرایط سنی کودک، به تربیت مذهبی آنان همت گمارند.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۳۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کریمی مشاور خانواده در کارگاه آسیب‌های اجتماعی با موضوع تربیت فرزند که به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 3 اراک برگزار شد با اشاره به معضلات اجتماعی جامعه امروز گفت: از عوامل مهم انحرافات نوجوانان و جوانان بی‌توجهی والدین در تربیت مذهبی آنان است.

وی افزود: والدین بایستی از همان دوران کودکی و متناسب با شرایط سنی کودک، به تربیت مذهبی آنان همت گمارند؛ در خانواده‌های که مسائل مذهبی رعایت نمی‌شود و والدین نسبت به حجاب و نماز و دیگر مسائل دینی بی‌اعتنا هستند، به تبع میزان آسیب‌پذیری و گرایش فرزندان به انحرافات اخلاقی، افزایش می‌یابد.

این مشاور خانواده تصریح کرد: حتی اگر والدین خود به مسائل مذهبی پایبند باشند ولی در مورد فرزندان بی‌اعتنایی کنند و اهمیت و ضرورت نماز و حجاب را به آنان گوشزد نکنند، فرزندان علاقه‌ای به حجاب و نماز نخواهند داشت.

کریمی با تاکید بر اینکه همان‌گونه که بی‌اعتنایی والدین زمینه گرایش نوجوانان به انحرافات اخلاقی را افزایش می‌دهد، برخوردهای نسنجیده آنان نیز باعث دلزدگی و دوری نوجوانان از مذهب می‌شود، گفت: اگر والدین در دوران کودکی فرزند بیش از اندازه سخت‌گیری کند و فرزند را به صورت غیرمنطقی و بدون مقدمه زمینه‌سازی مجبور به رعایت حجاب و اقامه نماز نماید و در صورت عدم رعایت آن، تنبیه کند، این موجب می‌شود که فرد نگرش منفی نسبت به نماز و حجاب پیدا کرده در دوران نوجوانی و جوانی که تا حدودی مستقل می‌شوند، از نماز و حجاب متنفر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار