مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک ایجاد تمدن نوین اسلامی دشوار و زمان بر دانست.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۳۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع بسیجیان و پایوران ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به رسالت‌ها و وظائفی که در این دوران بر دوش مسلمانان است، گفت: خدا را شاکریم که در دوره‌ای زیست می‌کنیم که شاهد درهم شکستن طاغوت و تولد انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: شکی نیست که صاحب رسالت بسیار بزرگی در این رابطه هستیم، این رسالت فراهم‌سازی مقدمات شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و موجب فراهم‌سازی مقدمات ظهور امام زمان (عج) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک به پیچیدگی‌های این تمدن‌سازی اشاره کرد و گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی یک فرآیند است، نه یک پروژه! پدیده‌ای بسیار دشوار و زمان‌بر اما ممکن است، وقتی صحبت از یک فرآیند می‌کنیم، یعنی دست روی دست نمی‌گذاریم و اقدامات هدف‌مندی را پیش می‌بریم.

حجت‌الاسلام عبدی با تأکید بر اقداماتی که باید در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی انجام شود، ادامه داد: نخستین اقدام کمک به تحول بنیادی علوم انسانی برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی این است که باید راه را برای این لوازم تئوریک باز کنیم تا بسترسازی مورد نیاز ایجاد شود.

وی ادامه داد: دوم کشف و استنباط نظام‌های اسلامی در همه ابعاد اجتماعی و کشف عالمانه ابزارهای آن است، ما صاحب تفکر نظام‌ساز هستیم، اما فاصله ما تا تفکر نظام‌ساز تمدن اسلامی، نیز بسیار زیاد است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک سومین اقدام مهم در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی را قاعده‌گذاری اجتماعی با نگاه جزءنگرانه دانست.

حجت‌الاسلام عبدی با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص گره‌گشا بودن حضور مردم در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: هفتمین اقدام مهم فرموله کردن مشارکت‌های حداکثری مردم در صحنه‌های مختلف است، رهبر فرزانه انقلاب در سفر به کرمانشاه فرمودند، انقلاب هرجا توانسته است که مردم را به صحنه بیاورد، موفق بوده و در جاهایی هم نتوانستیم مردم را به عرصه بیاریم که بسیار ضربه خوردیم، مانند عرصه فرهنگ! باید فرمول به صحنه آوردن مردم را پیدا کنیم.

وی افزود: در عرصه اقتصاد نتوانستیم از حضور مردم استفاده کنیم تا راهگشایی شود، تا زمانی که مردم وارد صحنه نشوند صحبت از تمدن نوین اسلامی عملی نمی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک کار گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی را بسیار دشوار دانست و بیان کرد: در میادین رقیب، کار جدی انجام می‌شود و به شکل جدی هم جلو می‌روند و متأسفانه ما هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کنیم؛ بسیج تمام ظرفیت‌های مورد نیاز برای رهبری جریان تشکل‌های مردمی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات