نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیداری که تعدادی از شاعران انقلابی و آیینی تبریز با وی داشتند، وظیفه متولیان فرهنگی را اعتلای هنر و هنرمندان عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۸۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: هنر و هنرمندان نقش ارزشمندی در جامعه دارند که متولیان فرهنگی باید به این جایگاه حقیقی آن ها توجه کنند.

وی با تاکید به اینکه هنر باید در مسیر دستورات اسلام به کار برده شود، اظهارداشت: با استفاده از هنر می توان از بسیاری از انحرافات و آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه هنر نباید در جریانات سیاسی ورود یابد از مسئولان فرهنگی خواست نسبت به شیطنت دشمنان در استفاده از هنر برای استحاله فرهنگی دقت بیشتری داشته باشند.

وظیفه متولیان فرهنگی اعتلای هنر/ هنر رهگذر دشمن برای نفوذ

وی موازی کاری را از آسیب های مهم در حوزه فرهنگ و کار فرهنگی خواند و یادآور شد: نباید به حوزه فرهنگ با پرداختن به برخی از امور به عنوان کار فرهنگی غفلت کنیم که دشمن از این رهگذر تلاش در غالب کردن فرهنگ خود در جامعه اسلامی ما دارد که رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها آن را هشدار دادند.

حجت الاسلام آل هاشم هنر شعر را از جمله قالب های هنری خواند و گفت: اثر مصرعی از شعر به قدری تاثیرگذار است که چه بسا یک سخنرانی تاثیر آن را ندارد همچنانکه نمود عینی آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

در این دیدار صمیمی تعدادی از شاعران به قرائت اشعار خود در خصوص بصیرت و ولایت پرداختند.

ارسال نظرات