مسئول اجرایی هیئت نوجوانان عاشورایی انصار الامام کرج:
مسئول اجرایی هیئت نوجوانان عاشورایی انصار الامام کرج گفت: دغدغه فرهنگ، عامل افتتاح کانون دانش‌آموزی هیئت انصارالامام کرج شد که تلاش می‌کند فرهنگ را در بین نسلهای جدید ارتقاء بخشد.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۲۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حمید رضایی مسئول اجرایی هیئت نوجوانان عاشورایی انصار الامام کرج گفت: کانون دانش‌آموزی هیئت انصارالامام کرج در قالب طرح نوجوانان و جوانان عاشورایی با تکیه‌بر منویات مقام معظم رهبری از مهرماه سال 96 با دغدغه وضعیت فرهنگی شهر کرج آغاز به کارکرده است.

دغدغه فرهنگ عامل افتتاح کانون دانش آموزی هیئت انصارالامام کرج شد

وی توضیح داد: این هیئت، دارای ظرفیت‌هایی برای جذب دانش‌آموزانی است که به همراه خانواده‌های خود در مراسم مختلف، شرکت می‌کردند و پایه‌های این طرح با تکیه‌بر توان دانش آموزان و باهدف عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تهذیب، تحصیل و ورزش شکل‌گرفته و ساختار آن تشکیل‌شده است.

مسئول اجرایی هیئت نوجوانان عاشورایی انصار الامام کرج اظهار داشت: با توجه به بررسی کانون‌های تشکیلاتی گوناگون در سطح کشور، ساختار و تشکیلات مجموعه‌های مختلف که در سطح کلان اقدامات تشکیلاتی انجام می‌دهند، موردبررسی قرار گرفت و پس از بررسی، چکیده و شیوه‌نامه اداره کانون دانش‌آموزی برای هیئت انصار الامام کرج آماده گردید.

رضایی با بیان اینکه هیئت مذکور، از سال 1367 در سطح این شهر در حال فعالیت است اظهار داشت: در ابتدای این طرح موفق به جذب 40 نفر از دانش آموزان شدیم تا در یک فضای دوستانه و بانشاط، تمام احکام و آموزش‌هایی که در فراگیری آن‌ها دچار ضعف هستند، به آنان آموزش داده شود و این امر توسط مربیان دارای سبقه کاری در روانشناسی اجتماعی و دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.

این فعال فرهنگی در کلانشهرکرج گفت: با تکیه‌بر این دانش آموزان که خود امروز مبلغ این طرح شده اند، با جمعیتی 100 نفری از مخاطبین همراه هستیم که این مهم در طول سه ماه حاصل‌شده است.

رضایی اذعان داشت: رکن اصلی طرح مذکور، بیانات مقام معظم رهبری است که در این طرح، با برگزاری کلاس‌های تقویتی و رصد مداوم کارنامه آموزشی به فضای تحصیلی دانش آموزان کمک می‌شود و هدایت موضوع تهذیب از طریق برگزاری دوره‌های قرآنی و مداحی نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین عنوان ورزش جوانان با برگزاری کلاس‌های تکواندو تحت نظر مربیان و باهدف کسب عناوین قهرمانی نیز دنبال می‌شود.

مسئول اجرایی هیئت نوجوانان عاشورایی انصار الامام کرج تصریح کرد: تلفیق کار به سبک هیئت دانش‌آموزی ازجمله اهداف این مجموعه است که ساختار آن به سن دانش آموزان ارتباط دارد و از مقطع ششم ابتدایی، اقدام به جذب آن‌ها می‌شود.

رضایی اظهار داشت: یک برنامه حداقل پنج‌ساله برای آنان ترسیم‌شده که در انتهای این مدت، دانش آموزان به‌مراتب بالاتر ارتقاء پیدا می‌کنند و به کانون دانش آموزان یا هیئت انصارالامام رزمندگان کرج متصل می‌شوند تا به‌عنوان یک مدیر فرهنگی در جامعه فعالیت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است این مدیران فرهنگی در طول این دوره پنج‌ساله، آموزش‌هایی در رابطه با رسانه شناسی و مدیریت فضای مجازی را فراگیرند تا در قالب اردوهای مختلف که تمام فرایند برگزاری آن بر عهده دانش آموزان است، آموزش‌های لازم انجام شود.

این مسئول اجرایی هیئت نوجوانان عاشورایی در کرج گفت: متأسفانه در جامعه افرادی دارای مدارک تحصیلی عالیه مشاهده می‌شوند که از تعاملات اجتماعی ضعیفی برخوردار بوده و قادر به کسب جایگاهی برای خود در جامعه نیستند.

وی مطرح کرد: امروز برخی از بزرگ‌سالان هم توانایی روخوانی قرآن را ندارند اما دانش آموزان این مجموعه، در آغاز طرح، اقدام به فراگیری روخوانی جزء 30 قرآن کریم می‌کنند که در چهار سال آینده بر کل قرآن کریم تسلط پیدا خواهند کرد و در برخی موارد، حفظ موضوعی قرآن را نیز فرا می گیرند.

فعال فرهنگی کرج در پایان گفت: یکی از برنامه‌های کانون این است که در مرحله بعدی با همکاری انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی در سطح مدارس اقدام به جذب دانش آموزان نماید و این هیئت تلاش میکند تا فرهنگ را در نسل جدید ارتقاء بخشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها