خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه شهید مطهری اقدامات خوبی در رفع شبهات نسبت به حجاب داشته، اما پس از ایشان کمتر به این مسأله پرداخته شده است، گفت: یکی از وظایف مبلغان در زمینه ترویج حجاب دینی پاسخگویی به همین شبهات متعددی است که امروز بر مقوله حجاب وارد آمده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۳۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

یکی از وظایف مبلغان در ترویج حجاب دینی پاسخگویی به شبهات آن استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسینی یمین با اشاره به ریشه های تاریخی طرح استعماری حذف حجاب، اظهار کرد: در سال ۱۳۱۴ رضاخان برای نخستین بار در راستای متحدالشکل کردن پوشش مردان و زنان، با بهانه تجددگرایی و قدم گذاشتن در مسیر توسعه، دستور به کشف حجاب بانوان و یک دست کردن پوشش آقایان با به سرگذاشتن کلاه شاپو و کت و شلوار داد که در ادارات و مدارس و مجامع عمومی به صورت اجبار درآمد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این تفکر رضاخانی هنوز هم در بین برخی از روشنفکران جامعه دیده می شود، گفت: در همین دوران نیز عده‌ای دین را عامل بدبختی و عقب افتادگی جامعه می‌‌دانند و دین را در حدود حداقلی و فردی می پذیرند و قائل به دین اجتماعی نیستند.

این کارشناس مذهبی، بی حجابی و بدحجابی های امروز جامعه را متأثر از دلایل متعددی دانست و افزود: چند دلیل در این زمینه اثرگذار است که یکی از آنها تهاجم فرهنگی است که از داخل و خارج نسبت به فرهنگ و مذهب صورت گرفته است.

وی همچنین مشکل ازدواج را از مهمترین عوامل بدحجابی های امروز برشمرد و گفت: متأسفانه دختران جوان گاهی برای رقابت با دیگر دختران همسان خود در مسابقه «بهتر دیده شدن» در منظر آقایان دارای شرایط ازدواج، نسبت به پوشش و حجاب خود بی تفاوتی در پیش می گیرند تا به سرنوشت یک میلیون دختر مجرد بالای ۳۰ سال که در کشور وجود دارند، دچار نشوند.

حسینی یمین ادامه داد: یکی دیگر از دلایل عمده بدحجابی های امروز، عملکرد رسانه ملی است که به بدترین شکل ممکن در برنامه ها، سریال ها و حتی تبلیغات بازرگانی، بی حیایی پنهان را در جامعه رواج می دهد.

وی به نقش مبلغان دینی در کاهش بی حجابی های جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی عمدتا دو وظیفه بر عهده دارند  نخست آنکه مسأله حجاب و آثار آن را از منظر عقلی در منابر، تریبون‌ها و صدا و سیما با استناد به آیات روایات و ادله عقلی و نقلی تشریح کند و در مرحله بعد نسبت به رفع شبهات در زمینه حجاب اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: شهید آیت الله مطهری(ره) اقدامات خوبی در رفع شبهات نسبت به حجاب داشته است، اما پس از ایشان کمتر به این مسأله پرداخته شده، در حالی که یکی از وظایف مبلغان در زمینه ترویج حجاب دینی پاسخگویی به همین شبهات متعددی است که امروز بر مقوله حجاب وارد آمده است.

وی افزود: عملکرد مبلغان دینی تأثیر بسزایی در گرایش مردم به دین و موضوعات محوری از قبیل حجاب دارد بنابراین مبلغان علاوه بر وظایفی که ذکر شد باید در نوع عمل خود حساسیت بیشتری داشته باشند تا عملکرد آنها مردم را به دین راغب تر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات