مدیرکل آدیداس:

تحریم‌های روسیه به از دست رفتن اشتغال در غرب منجر شده است

مدیرعامل کل آدیداس اعلام کرد: تحریم غرب علیه روسیه همانگونه که به این کشور آسیب زد به کشورهای اروپایی و غربی نیز ضرر وارد کرد، اما سیاستمداران غربی در این باره سکوت کرده‌اند،‌ غرب باید به سمت روسیه حرکت کند.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۶۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰


به گزارش خبرگزاری بسیج، کسپر روراستد، مدیرعامل شرکت تولید پوشاک آدیداس در مصاحبه‌ با رسانه‌های آلمان گفت: تحریم‌های روسیه به همان میزان که به روسیه آسیب زد به کشورهای غربی و اروپایی نیز ضرر وارد کرد.

وی گفت: هر کسی که فکر می‌کند تحریم‌ها فقط به ضرر روسیه تمام شده اشتباه می‌کند چرا که این تحریم‌ها باعث از دست رفتن مشاغل بسیاری در غرب شده اما سیاست‌مداران ترجیح می‌دهند در این باره سکوت کنند.

مدیر این شرکت بزرگ تولید پوشاک و کفش گفت: کشورهای اروپایی باید یک راه‌حل برای کاهش تنش با روسیه پیدا کنند چرا که شعله این تنش‌ها فقط مسکو را نمی‌سوزاند.

وی ادامه داد: 10 سال پیش پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفته بود ما از پرتغال تا مسکو باید بازار آزاد ایجاد کنیم.لزومی ندارد ما هر آنچه که پوتین گفته است اجرایی کنیم اما هم اکنون باید بر اساس منافع اروپا به سمت روسیه حرکت کنیم.

اواخر سال گذشته میلادی نتایج یک تحقیق گسترده نشان داد که در طول سال‌های 2014 و 2015 اروپا و آمریکا از تحریم روسیه 50 میلیارد دلار متضرر شده‌اند که 90 درصد این ضرر نیز مال کشورهای اروپایی بوده است.

روراستد ادامه داد: وی نسبت به شرایط روسیه آگاه بوده و سال‌ها با این کشور کار کرده است.

وی گفت: من روسیه و مردم این کشور را دوست دارم و معتقدم از نظر فرهنگی روس‌ها بسیار به کشورهای اروپایی نزدیک هستند.

وی گفت: به اعتقاد من سیاست‌مداران اروپایی به جای آنکه با هر کسی روی کره خاکی جنگ کنند باید با روسیه به عنوان یک متحد برخورد کنند. اخیرا مقامات اروپایی سه شرکت آلمانی که نام آدیداس نیز در میان آنها بود را به نقض تحریم‌های علیه روسیه و معامله اقتصادی با شبه جزیره کریمه متهم کردند.

پاولو کلیمکین نخست‌وزیر اوکراین خواسته است تا با این شرکت‌های اروپایی برخورد شود.

ارسال نظرات