خبرهای داغ:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم مطرح کرد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: باید برنامه‌ مشخصی برای مقابله با حملات سایبری در استان قم تدوین شود، بسیاری از این حملات منشا داخلی دارند.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۷۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن هانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات در زندگی اظهار کرد: استفاده از فناوری اطلاعات و سیستم های کامپیوتری برای ما اجبار است، ولی باید به دنبال پیشگیری از حملات سایبری باشیم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ مشخصی برای مقابله با حملات سایبری در استان قم تدوین شود، بسیاری از این حملات منشا داخلی دارند و باید ارزیابی لازم از آسیب پذیری ادارات در مقابله حملات سایبری صورت بگیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم افزود: به جز حملات سازمان یافته، با حملات فردی در فضای مجازی نیز مواجه هستیم، بسیاری از هکرهای مطرح در جهان سنی زیر 18 سال دارند که با وجود نداشتن دانش زیاد به دلیل وقت فراوان توانستند که به سیستم‌ها نفوذ کنند.

علی موالی در ادامه این جلسه با اشاره به گسترش فناوری اطلاعات در جهان اظهار کرد: به دلیل گسترش این نوع از فناوری، حملات سایبری در دنیا رواج پیدا کرده است و یک کشور به کشور دیگر حمله سایبری می‌کند که این نوع از حملات خسارت زیادی می‌زند.

رئیس پلیس فتای استان قم خاطرنشان کرد: این استان در زمینه سایبری از موقعیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل نسبت به برگزاری رزمایش مقابله با تهدیدات سایبری در استان قم اصرار داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها