خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خوف نداشتن در ایستادگی مقابل استکبار و متجاوزان به حریم شیعه و اسلام را یکی از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی برشمرد و گفت: این شخصیت شاگرد امام خمینی(ره) بود و در جریان‌های مختلف مقابل خواسته‌های دشمنان ایستاد.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۷۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

خوف نداشتن در مقابل مستکبران از ویژگی‌های برجسته شهید سعیدی بود/المان باید دارای پیام باشد

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امشب در مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز قیام خونین مردم علیه رژیم شاهنشاهی در 19 دی‌ماه سال 1356 اظهار کرد: فردا برخی به نمایندگی از مردم قم خدمت رهبر انقلاب اسلامی مشرف می‌شوند و از رهنمودهای این شخصیت استفاده می‌کنند و ایشان با توجه به اتفاقات اخیر سخنان فراوان و مهم بسیاری برای گفتن دارند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه اعضای کنگره بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی استان قم فعالیت‌های مطلوبی را دنبال کرده‌اند، تصریح کرد: این کنگره یادآور تلاش‌های علما و روحانیونی است که به همگان موعظه و جان خود را در این مسیر اسلام فدا کردند تا توانستند مردم را به سمت مسیر الهی تشویق کنند.

وی بابیان اینکه استفاده از نمادها و نشانه‌ها ریشه در تعالیم اهل‌بیت(ع) دارد، مطرح کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز گاهی برای پیشبرد کارها از این نمادها و نشانه‌ها استفاده می‌کردند، تأسیس مسجد به‌عنوان پایگاهی برای اجتماع مردم یکی از نمونه‌های برجسته برای مثال‌زدن است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از حضرت حمزه(ع) به‌عنوان نمادی از مقاومت یک مسلمان شجاع و سلحشور در راه اعتلای اسلام یادکرد و گفت: بعد از فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در مورد این شخصیت، مجالس مردم مدینه به نام حضرت حمزه(ع) مزین شد و همچنین تسبیحی که حضرت زهرا سلام‌الله علیها از تربت حضرت حمزه(ع) تهیه کردند و اذکار معروف را می‌خواندند یاد ایشان را زنده می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در نهضت امام خمینی(ره) نیز این نمادها وجود داشت، اما باید برای حفظ آن‌ها تلاش شود، عنوان کرد: در دوران پیامبر اعظم(ص) در مدینه فردی اشتباهی کرد اما بعدازآن بلافاصله به جبران آن پرداخت و خداوند متعال استغفار او را پذیرفت، به یاد او ستونی را به نام توبه در مسجد مدینه نام‌گذاری کردند و اکنون علما، بزرگان و عرفا پای این ستون به‌عنوان یک نماد نماز به‌جا می‌آورند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه نمادها باید الگوی معناهای مشخص باشند، ادامه داد: هرکدام از نمادها ظرفی است که در این ظرف افراد با فرهنگ، اصالت و خاطرات آشنا می‌شوند و رشد می‌کنند، در انقلاب اسلامی نیز شهدای بسیاری داریم که یکی از آن‌ها آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی است.

وی خوف نداشتن در ایستادگی مقابل استکبار و متجاوزان به حریم شیعه و اسلام را یکی از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله سعیدی برشمرد و گفت: این شخصیت شاگرد امام خمینی(ره) بود و در جریان‌های مختلف مقابل خواسته‌های دشمنان ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان اینکه المان باید گویا و دارای پیام باشد، افزود: امیدواریم ارواح پاک شهدا در دنیای آخرت کمک‌رسان ما باشند و ما نیز آثار فرهنگی و خیری را از خود در این دنیا به‌جا بگذاریم.

ارسال نظرات