اعضای کمیسیون انرژی مجلس در راستای بازدید از حوزه‌های نفت، گاز و نیروگاه‌های کشور به درخواست نمایندگان هرمزگان روز گذشته وارد بندرعباس شده و به منظور بررسی موانع و مشکلات این حوزه از پالایشگاه‌های نفت وگاز و... بازدید نمودند.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۲۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛دقایقی پیش احمد مرادی با اشاره به اهداف سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به هرمزگان، اظهارکرد: بنا به درخواست نمایندگان هرمزگان در مجلس، اعضای کمیسیون انرژی جهت بررسی موانع پیش روی توسعه در حوزه نفت و گاز استان از پالایشگاه نفت ستاره، گازگورزین قشم، پالایشگاه نفت بندرعباس و کشتی‌سازی ایزوایکو بازدیدکردند.

 

وی با اشاره به میزان تولیدات پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، اظهارداشت: این پالایشگاه با ظرفیت 360 هزاربشکه در روز تولید و 12 میلیون لیتر بنزین می‌تواند در راستای خودکفایی بنزین پیش برود، در فاز اول باتولید 36 میلیون لیتر در روز بنزین یورو5 در تامین سوخت کشور نقش بسزایی دارد.

 

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بیان کرد: این پالایشگاه در سال 85 آغاز به کارکرد و تاکنون با گذشت 11 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده و این تاخیر به‌علت سو مدیریت در مجموعه نفتی کشور در گذشته بوده است، با توجه به ظرفیت بالای این پالایشگاه درخواست داریم که از نیروهای بومی در هیات مدیره و سایر بخش‌ها استفاده نمایند و این یک الزام قانونی است، دولت باید این مجموعه‌ها را ملزم به استخدام نیروی بومی نموده و مجمع نمایندگان هرمزگان هم روی این موضوع تاکید زیادی دارند.

 

مرادی با اشاره به تامین سوخت کشور از پالایشگاه‌ها گفت: پالایشگاه‌های استان در مجموع 18 درصد سوخت کشور به‌صورت مستقیم و45 درصد را به‌صورت غیرمستقیم تامین می‌نمایند.

 

وی گفت: در بازدیدی که کمیسیون انرژی از مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو داشت تاکید نمایندگان استان بررفع  موانع جدی پیش روی اشتغال و گرفتن سفارشات برای این مجتمع در راستای ایجاداشتغال و درآمدزایی می‌باشد تا بتوانیم این مجموعه عظیم اقتصادی را تقویت کرده و اشتغال‌زایی نماییم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: پالایشگاه گازگورزین قشم هم عصرامروز مورد بازدید اعضای کمیسیون انرژی قرار گرفت و با توجه به ظرفیت‌های مناسب در راستای ایجاد اشتغال و به‌کارگیری نیروی بومی، نمایندگان استان تاکید زیادی بر جذب نیروی متخصص و توانمند هرمزگانی در برنامه ششم توسعه دارند.

ارسال نظرات