نداشتن فضای آموزشی، نداشتن زمین و ساختمان اداری و فضای کافی اداری مستقل به نام خود دانشگاه آزاد و نداشتن نیروی انسانی کافی از سال تاسیس تاکنون از مشکلات دانشگاه شهرستان بشاگرد است.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۳۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛دانشگاه اصلی ترین مکان برای تربیت و آماده سازی آینده سازان کشور ها است و این سنگر علمی جوانان را از زمان بلوغ فکری به واسطه آموزش های مختلفی در جهت استعداد آنها شکل داده تا در آینده بتوانند گوشه ای از نیاز های کشور را بدست گیرند.

در کشور های سطح اول دنیا به دانشگاه ها اهمیت ویژه ای قائل و با توجه به نیاز های آتی و حال کشور بحث آموزش را در تمام رده ها به صورت جدی دنبال می کنند.

درکشور ما با توجه به تعداد زیاد دانشگاه ها فقط چند دانشگاه به صورت کلی مطرح و نام آشنا وجود دارد که باقی آنها در زمینه آموزشی قدرت چندانی ندارند در حالی که تقویت سطح آموزشی دانشگاه ها و توجه به آموزش مفید فرایند تحصیل باعث افزایش کیفیت خواهد شد.

شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان که در سال ۱۳۸۹ توسط رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد از بخش به شهرستان ارتقاء یافت دارای ۴۰هزار نفر جمعیت و نیاز واجب به وجود دانشگاه های متعدد دارد.

درحال حاضر در  شهرستان بشاگرد یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که باز خورد بسیار عالی در بین مردم این شهرستان داشته و بسیاری از مردم که شرایط تحصیلی خارج از شهرستان را نداشته اند توانسته اند در این مکان به تحصیل بپردازند.

در سنوات گذشته به دلیل نبود دانشگاه در این شهرستان تعداد بسیار زیادی از مردم پس از پایان دوره تحصیلی متوسطه به دلیل دوری مسافت و نداشتن هزینه ها یا به دلایل متعدد دیگر مجبور به ترک تحصیل بصورت اجباری بوده اند.

اولین دانشگاه این شهرستان در ساختمانی با کاربری اداری و تجاری آغاز به کار کرد که متاسفانه به اشتباه در شبکه های اجتماعی و برخی سایت ها تحت عنوان: ” دانشگاهی در دو دهنه مغازه” نام برده شد که با توجه به خیل عظیم مشتاقان تحصیلات عالی مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

اکنون دانشگاه این شهرستان از ساختمانی اجاره ای دوطبقه ای استفاده می کند که باز هم در سطح کشور نسبت به دانشگاه های دیگر مساحت بسیار کوچکی دارد.

این پیشرفت در بشاگرد می تواند نوید بخش حضور دانشگاه های متفاوت و مختلف دیگر در سطح شهرستان برای آماده کردن اقشار مردم این منطقه جهت دست گرفتن آینده خود با استفاده از آموزش های مفید و کاربردی است.

۱۰ رشته تحصیلی فعال در دانشگاه آزاد بشاگرد

دانشگاه آزاد بشاگرد در شهر سردشت مرکز شهرستان در سال ۹۰ آغاز به کار کرد که در حال حاضر ۱۰ رشته تحصیلی فعال دارد.

دانشگاه آزاد بشاگرد فاقد خوابگاه دانشجویی و سرویس ایاب و ذهاب است، با توجه به پراکندگی جمعیت در بشاگرد که خود دارای سه بخش مرکزی ، گوهران و گافر و پارامون است، وجود خوابگاه بسیار ضروری به نظر می رسد.

فارغ التحصیل بیش از ۷۰۰ نفر در دانشگاه آزاد بشاگرد

تاکنون نزدیک به ۷۰۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان فارغ التحصیل شدند و ۲۸ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان مشغول تدریس هستند.

نداشتن فضای آموزشی، نداشتن زمین و ساختمان اداری و فضای کافی اداری مستقل به نام خود دانشگاه آزاد و نداشتن نیروی انسانی کافی از سال تاسیس تاکنون بخشی از مشکلات تنها دانشگاه این شهرستان است.

سونامی کمبود نیروی انسانی در دانشگاه آزاد بشاگرد

این دانشگاه با ۳ پرسنل اداره می شود و حجم کاری پرسنل های این دانشگاه بسیار بالاست چرا که کمبود نیروی انسانی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

کلاس های دانشگاه در مدرسه تشکیل می شود

ساختمان اداری فعلی دانشگاه آزاد اسلامی اجاره ای است و کلاس های دانشگاه آزاد در دو مدرسه شهید رجایی و دکتر حسابی پسرانه شهر سردشت برگزار می شود.

اردوهای علمی، فرهنگی، تفریحی، مذهبی و… از برنامه های  دانشگاه و بسیج دانشجویی این شهرستان جهت اوقات فراغت و تفریح برای دانشجویان هر ساله فراهم شده است.

ارسال نظرات