معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان از کسب رتبه ششم کشوری توسط این معاونت در بخش جذب در دوره های مختلف سواد آموزی خبرداد.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۴۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛مرتضی آخش جان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان  عنوان کرد: بر اساس رتبه بندی ارسال شده از سوی سازمان نهضت سواد آموزی کشور، پس از پایان مرحله جذب در دوره های مختلف سواد آموزی، استان هرمزگان موفق به کسب مقام ششم در کشور شده است.

 

وی افزود: حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سواد آموزی برای استان هرمزگان در مجموع 8300 نفر بوده است که این افراد در دوره های مختلف قرار می گیرند.

 

آخش جان گفت: در دوره سواد آموزی، 4000 نفر حجم ابلاغی داشته ایم که توانستیم 4009 نفر را تحت پوشش ببریم.

 

وی اضافه کرد: در دوره انتقال 3000 نفر، در دوره ی تحکیم هم 1000 نفر حجم ابلاغی داشته ایم که خوشبختانه حجم این دوره ها هم به صورت کامل تحت پوشش رفته است.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه 100 نفر از کم سوادان هم در دوره ی رایانه تحت پوشش قرار گرفته اند که این دوره مربوط دوره ی انتقال است، یادآور شد: همچنین، تعداد 200 نفر از اتباع خارجی، امسال در دوره ی سواد آموزی ثبت نام شده اند.

 

وی بیان کرد: تعداد افراد ثبت نام شده به صورت متفرقه در دوره ی سواد آموزی، 73 نفر و در دوره ی انتقال 54 نفر بوده است.

 

آخش جان خاطرنشان کرد: از تعداد 8309 نفر ثبت نام شده در دوره های مختلف سواد آموزی، 72 درصد زن و 28 درصد مرد بوده اند.

 

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در زمینه سواد آموزی، جذب 480 نفر از افراد گروه سنی 10 تا 20 ساله بوده است که به نوعی از نعمت سواد بی بهره بوده اند.

 

آخش جان، مهمترین راه های شناسایی افراد بی سواد برای مجموعه سواد آموزی را شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان است که 2500 نفر شناسایی و از این تعداد 1231 نفر جذب شده اند و شناسایی افراد بر حسب محل زندگی و اطلاعاتی که در پایگاه جامع سواد آموزی وجود داردبرشمرد.

 

وی، عقد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی که به نوعی افراد از آنها خدمات دریافت می کنند، تبلیغ و ترویج محیطی سواد آموزی که با همکاری موسسات غیر دولتی و شهرداریها انجام می شود و شناسایی بر اساس کمیته های سواد آموزی در روستا ها است که این طرح برای اولین بار و به صورت ابداعی در استان هرمزگان توسط مجموعه معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در حال اجرا است را از دیگر راه ها ذکر کرد.

 

آخش جان گفت: در سال جاری دو طرح را برای اولین با، علاوه بر طرح های دیگر در سطح استان هرمزگان اجرا کرده ایم، طرح رایانه و طرح جذب اتباع خارجی که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده که 100 درصد این دو طرح تحت پوشش رفته است.

 

وی افزود: برای تمام افراد تحت پوشش دوره های مختلف سواد آموزی، کتاب و لوازم التحریر رایگاه تامین می کنیم. در این حال همه ی افرادی که در دوره ی سواد آموزی، شرکت می کنند و در پایان، آزمون این دوره را با موفقیت به پایان می رسانند، سازمان نهضت سواد آموزی مبلغ 144 هزار تومان به حساب آنان واریز می کند.

 

معاون سوادآموزس آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: به ازای هر نفر قبولی، 760 هزار تومان در دوره ی سواد آموزی، 840 هزار تومان در دوره ی انتقال و 130 هزار تومان در دوره ی تحکیم پرداهت می گردد.

 

وی تصریح کرد: کسانی که وقت کافی جهت حضور در کلاس ها نداشته باشند، می توانند از طرح خود آموز بهره ببرند که در این طرح فرد پس از قبولی در آزمون مبلغ 720 هزار تومان پاداش دریافت می کند که از طریق سازمان نهضت سواد آموزی به حساب آنها واریز می گردد.

ارسال نظرات