استاندار خراسان رضوی بر لزوم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۴۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان امروز طی جلسه‌ای اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستاد‌ها و کارگروه‌های فرادستی همچون تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مانند آن هستند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات و مسائل واحد‌های تولیدی استان از سوی مدیران در چارچوب اختیارات قانونی، افزود: اگر رفع موانع، خارج از توان و اختیار آن دستگاه باشد؛ در ستاد‌های فرادستی مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: این کارگروه و ستاد‌های فرادستی، چون اقتصاد مقاومتی و تسهیل برای چاره اندیشی و حل برخی گره‌ها و مسائلی است که به دلیل محدودیت اختیارات دستگاه‌ها قابل حل و فصل نیست.

رشیدیان با بیان اینکه گاهی رفع موانع و گره‌هایی که ایجاد می‌شود خارج از حیطه اختیار مدیران است؛ خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت شورا‌های بالادستی که قانون اختیارات ویژه‌ای برای آن دیده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های ۲۴ گانه ابلاغیه رهبر معظم انقلاب است؛ استفاده شود.

وی تصریح کرد: مسئولیت هرتصمیمی که در این راستا گرفته و اقدام شود با این ستاد‌ها و بالاترین مقام اجرایی آن در استان یعنی استاندار است و اگر مساله‌ای هم باشد بر ذمه مدیر نیست؛ مدیران اجرایی موظف به اجرا هستند و اگر اشکالی باشد سازمان بازرسی موضوع را از این ستاد پیگیر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اگر در موردی مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مغایرت قانونی داشته باشد اعلام می‌کنند و در ستاد مرکزی بررسی و تصمیم لغو می‌شود.

رشیدیان در ادامه با تاکید بر تسریع در روند معرفی واحد‌های تولیدی و جذب تسهیلات رونق تولید استان، به بانک‌های عامل، گفت: باید دستگاه‌های مربوطه یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی و بانک‌های عامل طی تعامل و هماهنگی بیشتر از زمان باقیمانده تا انت‌های سال که فرصت چندانی هم نیست؛ عقب ماندگی در این حوزه را به منظور رونق بیشتر اقتصاد و تولید؛ جبران کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها سال گذشته با عملکرد بسیار مطلوب خود در ارتقای شاخص‌های کسب و کار و اشتغال استان نقش بی بدیلی داشتند، افزود: در سایه این تعامل و هماهنگی بانک‌ها با بخش‌های دولتی و خصوصی، رتبه استان در شاخص کسب و کار از ۲۰ به جایگاه سوم ارتقا یافت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعطای تسهیلات طی هفت ماهه‌ی سال جاری از سوی بانک‌های استان، اظهار داشت: انتظار است درحوزه تسهیلات رونق تولید، این منابع به اشتغال و اقتصاد اختصاص یابد و با حساسیت و نگرش قبل به تولید و اشتغال استان کمک شود.

رشیدیان بر ضرورت پایش تسهیلات اختصاصی به واحد‌های صنعتی که تا کنون از این منابع استفاده کرده اند تاکید و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و ... کمک کنند تا این موضوع پایش و کنترل شود.

گفتنی است؛ در این جلسه مسائل و مشلات هفت واحد تولیدی و صنعتی اعم از معدنی، روغن، چوب، فرآورده‌های لنبی، برق و الکتریک و مانند آن و نیز شهرک صنعتی مشهد در جاده کلات (کلات) نیز مطرح و تصمیماتی برای حل مسائل آن‌ها گرفته و مصوب شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها