سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

رشد ۱۴ درصدی تولید عسل در کردستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال ۹۶ تعداد کلنی‌های زنبور عسل نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته و در تولید عسل هم ۱۴ درصد رشد داشته ایم.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۵۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرزاد معاونی در دومین جلسه ستاد گرده افشانی سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه زنبورداران استان با اشاره به آمارگیری زنبور عسل در استان که از ۲۲ مهر تا ۳۰ مهر سال جاری انجام شد اظهار کرد: استان کردستان در مقایسه با سال ۹۵ افزایش ۶ درصدی تعداد کلنی‌های زنبور عسل را داشته است.

وی افزود: همچنین براساس آمارگیری سال جاری از نظر تولید عسل در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش تولید داشتیم که نشان از ظرفیت بالقوه استان کردستان در زنبورداری است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر ۵۷۱۲ نفر زنبوردار در استان به زنبورداری اشتغال دارند که از این تعداد شهرستان سقز با ۱۳۲۴ نفر در رتبه اول قرار دارد.

وی تاکید کرد: عسل تولیدی استان کردستان در کشور دارای جایگاه و اهمیت ویژه ایی است به طوریکه به عنوان یک برند مشخص در بازار‌های کشور به فروش می‌رسد.

معاونی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزشی تولید ژل رویال تولید ۳۵ تا ۴۰ کیلو ژل رویال را به همراه داشت که تلاش می‌شود با ادامه داربودن این دوره‌های آموزشی سایر فراورده‌های عسل نیز تولید شود.

وی یادآور شد: کیفیت عسل تولیدی کردستان با انجام آزمایش‌های متعدد به اثبات رسیده است باید در راستای جذب بازار هدف در کشور‌های خارجی نسبت به صادرات و معرفی این محصول اقدامات مهمی به سرانجام برسد.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات