عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات مبانی و مدل‌های بومی اقتصاد ایران گفت: بودجه کشورمان نباید براساس نرخ نفت و دلار باشد چرا که با کوچک‌ترین نوسان در قیمت آن، باعث می‌شود بودجه ما محدود شود و این به اقتصاد کشورمان آسیب می‌رساند.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۲۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
دکتر علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص مشکلات اقتصادی کشورمان اظهار داشت: ضعف در تولید از مشکلات اصلی در حوزه اقتصادی است. تولید داخلی ما روز به روز در حال ضعیف شدن است و ریشه این مشکل می‌تواند به مواردی، چون نرخ بالای سود‌های بانکی و یا نبود نگاه حمایتی به بنگاه‌های خرد و کوچک باشد که انگیزه تولید را کاهش می‌‎دهد و یا حتی از بین می‌برد.
 
با افزایش واحدهای تولیدی اقتصاد مقاوم‌تر می‌شود

وی برقراری عدالت اقتصادی و توزیع ثروت بین مردم را یکی از فواد گسترش واحد‌های تولیدی عنوان کرد و افزود: با افزایش واحد‌های تولیدی اقتصاد مقاوم‌تر خواهد شد چرا که آن وقت صنعت، صرفا وابسته به یک واحد تولیدی نیست.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات مبانی و مدل‌های بومی اقتصاد ایران تصریح کرد: بر خلاف تصور عده‌ای، جذب سرمایه خارجی نه تنها مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند بلکه با توجه به ضعف در تولیدات داخلی سبب حذف بنگاه‌های و واحد‌های تولیدی داخلی نیز خواهد شد.
 
بودجه کشورمان بر اساس نرخ نفت و دلار  نباید باشد

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: بودجه کشورمان نباید براساس نرخ نفت و دلار باشد چرا که با کوچک‌ترین نوسان در قیمت آن، باعث می‌شود بودجه ما محدود شود و این به اقتصاد کشورمان آسیب می‌رساند.
 
تولیدکنندگان موفق از نوآوری استفاده می‌کنند

این فعال اقتصادی در ادامه سخنان خود گفت: تولیدکنندگان موفق کسانی هستند که به شدت از نوآوری استفاده می‌کنند و سعی دارند به هر نحوی شده این نوآوری را در کالای خود پیاده کنند، ولی این روحیه در کشور ما وجود ندارد چرا که مسئولین حمایتی از مخترعین و مبتکرین نمی‌کنند.
 
با تحقق اقتصاد مقاومتی دیگر افراد به دنبال سهم‌خواهی نیستند

سعیدی ابراز داشت: وقتی اقتصاد مقاومتی محقق شود فضای فرهنگی ما عوض می‌شود با تغییر فضای فرهنگی فضای سیاسی ما نیز تغییر خواهد یافت و هر کسی به دنبال سهم خواهی قدرت و ثروت در جامعه نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها