فرماندار ورزقان از پرداخت 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در 9 ماه گذشته امسال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۳۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن یحیوی با اشاره به سکونت 80درصدی جمعیت 53 هزار نفری این شهرستان در روستاها، توجه به توسعه کشاورزی را ضروری دانست و اظهار کرد: این تسهیلات برای80 طرح مختلف کشاورزی از جمله استخر آبیاری نوین کشاورزی٬ تقویت ماشین آلات کشاورزی و دامداری در روستاها پرداخت شده که برای 200نفر در روستاها شغل ایجاد کرده است.
وی افزود: 100طرح مختلف کشاورزی دیگر نیز در دست اقدام و معرفی به بانک های عامل است که تا پایان امسال 100نفر به اشتغال زایی مستقیم در این بخش اضافه می شود.
فرماندار ورزقان با بیان اینکه این شهرستان با 65 هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از شهرستان های قابل توجه در بخش کشاورزی است،خاطر نشان کرد: با آموزش و ترویج کشاورزی اقلیم هر روستا و آشنا نمودن جوانان جویای کار می توان در توسعه روستایی و اشتغال پایدار نقش موثری ایفا کرد.
یحیوی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر توجه دولت تدبیر و امید در بخش جمع آوری روان آب ها در این شهرستان به طور جد پیگیری می شود و احداث 2 سد مهم حاجیلار در بخش خاروانا با ظرفیت 55 میلیون مترمکعب که بیش از 50درصد از عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و همچنین سد آقبلاغ سیه کلان با پنج میلیون مترمکعب در بخش مرکزی، در آینده توسعه بخش کشاورزی این شهرستان رونق می گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها