نماینده سازمان ملی مد و لباس در کردستان از برپایی نخستین نمایشگاه مد و لباس اقوام کرد با حضور استان‌های مازندران، خراسان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان همزمان با اسفند سال جاری در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۳۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یگانه سلیمان بیگی، در پنجمین جلسه برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه مد و لباس اقوام کرد در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: لباس یکی از هویت‌های فرهنگی هر قوم و ملتی است و لازم است اصالت آن همواره حفظ شود.

سلیمان بیگی، با بیان اینکه نمایشگاه مد و لباس با هدف معرفی البسه‌ی ایرانی و تقویت ایده‌ها و نگاه‌های بومی برپا می‌شود، ادامه داد: کشف استعداد‌ها و خلاقیت نو در طراحی لباس «مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی»، زمینه‌سازی جهت کارآفرینی و هدایت طراحان برای احداث کارگاه‌های تولید پوشاک و ایجاد بستر مناسب جهت به نمایش گذاشتن الگو‌ها و طرح‌ها در مکان‌های عمومی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه لباس کردی تنوع فراوان در مناطق مختلف کردنشین دارد، افزود: در همین راستا برپایی نمایشگاه مد و لباس اقوام کرد فرصت مناسبی برای معرفی لباس‌های محلی و سنتی این مناطق است.

کارشناس مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به غرفه‌های این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه دربردارنده غرفه نمونه لباس و زیورآلات مناطق کرد، غرفه صنایع دست باف، غرفه دستگاه‌های بافت پارچه‌های مخصوص تهیه لباس کردی، غرفه کارگاه کلاش بافی، غرفه کارگاه جولاییف غرفه کارگاه پوشش‌های نمدی و غرفه برای نمایش سربند و پوشش سر است.

سلیمان بیگی همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی در این نمایشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: در غرفه نمایشگاه عکس و نقاشی، بازدید کنندگان می‌توانند طراحی و عکس لباس‌های محلی و کردی مناطق کردنشین را ببینند.

انتهای  پیام/7727
ارسال نظرات