خبرهای داغ:
آیت‌الله ممدوحی:

۱۹ دی نقطه عطفی در نهضت انقلاب اسلامی است / قیام ۱۹ دی هیمنه طاغوت را در هم شکست

آیت‌الله ممدوحی گفت: اهمیت روز ۱۹ دی بر کسی پوشیده نیست چراکه ۱۹ دی نقطه عطفی در نهضت انقلاب اسلامی است؛ روزی که یادآور ایستادگی مردمی است که در مقابل گلوله‌های رژیم پهلوی، قدمی به عقب برنداشتند و خشم و انزجار خود را از رژیم پهلوی به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۵۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسن ممدوحی با گرامیداشت ۱۹ دی، سالروز قیام خونین مردم قم اظهار کرد: این قیام سند افتخاری برای مردم قم است چرا که پاسخ محکمی به استکبار جهانی دادند و ثابت کردند که قم سرچشمه بزرگی در رویدادهای انقلابی است.

وی افزود: این قیام که برای دفاع از حریم مرجعیت رخ داد، مشت کوبنده و مستحکمی بر دهان بدخواهان و فریبکاران روزگار بود. باید در نظر داشت که این قیام به دست خود مردم شکل گرفت و مردم متدین استان قم در روز ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ از حریم ولایت، مرجعیت و امام راحل دفاع کردند و نشان دادند که دستگاه طاغوت در مقابل آنان کاری از پیش نخواهد برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با بررسی دقیق محتوای رسانه‌های غربی در می‌یابیم که آن‌ها خودشان به این نکته اذعان داشته‌اند که انقلاب اسلامی و قیام ۱۹ دی، یک انقلاب مردمی بود که اساس شکل‌گیری آن به دست و اراده مردم شکل گرفت.

وی ادامه داد: حادثه ۱۹ دی موجب شد که رژیم پهلوی در عکس‌العمل حوادث قم و مهار حرکت مردم، گروهی از شاگردان امام راحل را به دیگر شهرها تبعید کند، ولی با این تبعیدها امواج نهضت را از قم به دیگر نقاط کشور پراکنده کرد.

آیت‌الله ممدوحی گفت: بعد از قیام ۱۹ دی و فراگیر شدن نهضت و قیام‌های پی در پی، لرزه بر پایه‌های کاخ ستم شاهی افتاد از این رو رژیم پهلوی تمام توان خود را برای سرکوب مبارزات و قیام‌های مردم به کار گرفت ولی نتوانست در مقابل مردم آگاه و ولایت مداری ایستادگی کند.

وی اظهار کرد: اهمیت روز ۱۹ دی بر کسی پوشیده نیست چراکه ۱۹ دی نقطه عطفی در نهضت انقلاب اسلامی است؛ روزی که یادآور ایستادگی مردمی است که در مقابل گلوله‌های رژیم پهلوی، قدمی به عقب برنداشتند و خشم و انزجار خود را از رژیم پهلوی به نمایش گذاشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام ۱۹ دی هیمنه طاغوت را در هم شکست گفت: این حرکت سرآغاز حرکتی جدید برای پیروزی انقلاب اسلامی بود که نور امید برای سرنگونی رژیم پهلوی را در دل مردمان شهرهای دیگر روشن کرد.

وی ضمن گرامیداشت دهه بصیرت با بیان اینکه ۱۹ دی حماسه‌ای تاریخ‌ساز و نقطه عطف در پیروزی شکوهمند انقلاب بود، خاطرنشان کرد: این قیام با روحانیت شکل گرفت و حضور مردم آن را به سرانجام رساند و بازتاب های زیادی را به همراه داشت.

آیت‌الله ممدوحی تصریح کرد: مردم در حماسه ۱۹ دی ثابت کردند که از هیچ قدرتی برای قدم گذاشتن در مسیر خود ترس و بیم ندارند و با باور قلبی و ایمان کامل در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی حتی از جان خود گذشتند.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار