اقشار مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در پاسخ به فتنه انگیزی های دشمنان با برگزاری راهپیمایی با شکوهی وحدت مثال زدنی خود را در حمایت از ارزش های انقلاب و دفع تمامی دسیسه ها و فتنه گریهای دشمنان اعلام کردند.
کد خبر: ۸۹۷۳۲۸۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، مردم مومن و خدای جو و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان با حضوری کم سابقه در راهپیمایی حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و سر دادن شعار‌های «مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، نا آرامی ها، بی حرمتی‌ها و تخریب و آتش زدن اموال عمومی توسط افراد فرصت طلب و مزدوران اجیر شده استکبار و صهیونیست را محکوم و بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت ملی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید کردند.

به همین مناسبت مردم ولایتمدار شیعه و سنی زاهدان با اجتماع در میدان آزادی و حرکت در خیابان آزادی وحدت و همبستگی خود را در حمایت از ارزش‌های انقلاب و رهبری به نمایش گذاشتند.

راهپیمایان که در پیشاپیش آنان سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، امام جمعه موقت زاهدان، علما و روحانیون شیعه و سنی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی و بزرگان و ریش سفیدان طوایف در حرکت بودند با سردادن شعار‌هایی در حمایت از رهبری نظام اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب، اقدام‌های عده‌ای فرصت طلب و بدخواه ملت و نظام را محکوم کردند.

سکینه غلامی یکی از بانوان شرکت کننده در راهپیمایی زاهدان اظهار داشت: مردم ایران برای دفاع و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که استمرار راه انبیاء و اولیای الهی است تا پای جان ایستاده اند.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده این نظام الهی همواره در کمین بوده اند تا در هر فرصتی از این ملت بزرگ انتقام بگیرند، اما با هوشیار و وحدت مردم ایران اسلامی جلوی همه فتنه‌ها گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هر چند مشکلات اقتصادی ناشی از دسیسه‌های دشمنان دامنگیر کشور شده، اما مردم ما با بینش و بصیرت بالایی، کاستی‌ها و مشکلات را از راه قانونی مطالبه می‌کنند تا راه بر هرگونه آشوب، نا آرامی و فرصت طلبی بسته شود.

الله بخش قنبر زهی دیگر شهروند سیستان و بلوچستانی نیز اظهار داشت: ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن انزجار از اقدام ننگین و شرم آور عده‌ای عوامل ضد انقلاب همواره وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و رهبری اعلام می‌کنیم و به هیچ دشمنی اجاره رخنه در صفوف بهم پیوسته خود را نخواهیم داد.

رحمت الله دهمرده یکی دیگر از شهروندان  با محکوم کردن اقدامات هنجارشکنانه آشوبگران گفت: آشوب گری عده‌ای معدود ضد انقلاب بیانگر عمق توطئه و فتنه دشمنان علیه نظام است.

وی افزود: ما مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همگام با مردم سایر نقاط ایران نسبت به رسیدگی و حل مشکلات معیشتی و مطالبات به حق خود از طریق مجرای قانونی تاکید داریم، زیرا معتقدیم زمانی که مردم تا پای جان بر سر آرمان‌های خود ایستاده اند مسئولان نیز باید با قدرشناسی پیگیر مطالبات و تحقق خواسته‌های مردم باشند.

محمدامین گمشادزهی از شهروندان ایرانشهری نیز با بیان اینکه حساب معترضان از فتنه گران جداست گفت: مردم با وجود برخی مشکلات اقتصادی نمی‌توانند اقدامات افراد سود جو در تخریب اموال عمومی، ایجاد آشوب و اهانت به مقدسات را تحمل کنند.
وی تاکید کرد: برای ما مردم بلوچ خاک میهن همچون مادر محسوب می‌شود و حاضریم همانند نیاکان مان تا پای جان از کیان میهن جمهوری اسلامی دفاع و در مقابل بیگانگان ایستادگی کنیم و به هیچ دشمنی اجازه دشمنی و تعرض به این خاک مقدس را نمی‌دهیم.

ادهم هوت از شهروندان چابهاری نیز گفت: دشمنان و فتنه گران می‌خواستند با سو استفاده از مشکلات اقتصادی مردم کشور را به اغتشاش بکشند که تخریب اموال عمومی و قتل تعدادی از هموطنان به خوبی نشان دهنده توطئه دشمنان است وگرنه هیچ ایرانی وطن دوست و پیرو رهبری دست به تخریب اموالی که متعلق به خودشان است نمی‌زند.

وی افزود: شاید برخی از مردم عادی فریب القائات و دسیسه‌های دشمنان را خورده و در جمع معترضان حضور یافته باشد، اما وقتی پی به هدف دشمن و آشوبگران بردند صف خود را از آنان جدا کرده و از این حضور خود پشیمان شدند.

وی ادامه داد: ملت ایران به ویژه مردم بلوچ و فارس و شیعه و سنی سیستان و بلوچستان تا پای جان از دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب خود دفاع کرده و پیرو رهبر نظام اسلامی هستند و چنانچه رهبری نظام اجازه می‌دادند مردم در همان ساعات نخست پاسخ دندان شکنی به آشوبگران و فتنه گران می‌دادند.

همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم راهپیمایی مردمی به منظور دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و محکوم کردن نا آرامی‌های اخیر امروز/دوشنبه/ در ۱۸ شهرستان این استان برگزارشد.

عباس صفدری اظهار داشت: مردم ولایتمدار زابل به عنوان نوزدهمین شهرستان این استان هفته گذشته راهپیمایی با شکوهی در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و محکومیت ناآرامی‌های اخیر برگزار کردند.

وی گفت: حوادث تلخ روز‌های اخیر در برخی نقاط کشور نشان داد که عناصر فرصت طلب و سلطه جو با سوء استفاده از اجتماعات آرام مردم با ایجاد آشوب، ناامنی، تخریب اموال عمومی، اهانت به مقدسات دینی و ملی و حتی قتل انسان‌های بیگناه اهداف پلید خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: مردم فهیم و با بصیرت سیستان و بلوچستان همگام با ملت بزرگ ایران هرگز جنایات فریب کاران فرصت طلب از آغاز انقلاب، دوران دفاع مقدس، تحریم‌های غیر انسانی و دیگر اقدامات دشمنانه آنان را فراموش نخواهد کرد و مشکلات و تامین خواسته‌های به حق خود را با روش‌های قانونی و با تکیه بر وحدت و همدلی مطالبه می‌کنند.

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان امروز با بصیرت و زمان شناسی مثال زدنی و حضوری پرشور ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه و هنجار شکنانه آشوبگران، حمایت قاطع خود را از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.
ارسال نظرات