انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا دوباره قیمت طلا را کاهش داد

انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا بار دیگر قیمت طلا را کاهش داد اما تحلیلگران می‌گویند که بازار به زودی به انتظارات برای افزایش نرخ بهره عادت خواهد کرد و دلار نیز قوت خود را از دست خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۷۳۳۱۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت طلا روز سه‌شنبه در میان انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری کاهش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5.90 دلار کاهش 1314.50 دلار فروخته شد. هفته گذشته این فلز گرانبها، بیشترین قیمت از 15 سپتامبر برابر با 1325.86 دلار را ثبت کرد.

ارزش دلار روز گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به بالاترین رقم در یک هفته گذشته رسید. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند پس از انتشار آمارهای فرصت‌های شغلی در روز جمعه که چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو را به چالش نکشید، نرخ بهره افزایش می‌یابد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در هیئت مدیره فدرال رزرو حق رای دارد دیروز گفت 2 افزایش نرخ بهره ممکن است در سال 2018 مورد نیاز باشد.

جی مینگ، تحلیلگر ارشد در گروه شاندانگ گروپ گفت: «از آنجاییکه دلار بر اثر اصلاحات مالیاتی آمریکا و انتظارات برای نرخ بهره تقویت خواهد شد، طلا ممکن است در کوتاه‌مدت تحت فشار باشد.»

وی افزود: «اما بازار به زودی به انتظارات برای افزایش نرخ بهره عادت خواهد کرد و دلار نیز قوت خود را از دست خواهد داد و قیمت طلا افزایش می‌یابد.»

«ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم در نیمه دوم سال 2018 قیمت‌ها به رقم‌های بالا در سال 2017 باز گردد.»

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا این اقدام هزینه های نگهداری دارایی‌های غیربهره‌ای نظیر طلا را بالا می‌برد.

ارسال نظرات