رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد: 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجردگفت: فرم‌های مخصوص شناسایی افراد بیکار با تأکید بر توانایی‌های شغلی و تحصیلی آن‌ها در اختیار کاریابی‌های سطح شهر بروجرد قرار داده‌شده تا متقاضیان با تکمیل این فرم‌ها به استخراج آمار بیکاران واقعی این شهرستان کمک کنند.
کد خبر: ۸۹۷۳۳۳۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  عبدالعلی گیوه کی امروز در جمع خبرنگاران بروجرد اظهار داشت: در اشتغال فراگیر و پایدار روستایی تقریباً 117 پرونده بااعتباری معادل 60 میلیارد تومان جمع‌بندی شد که با توجه به اینکه برخی طرح‌ها ممکن است بانک‌پذیر نباشند، یک و نیم برابر طرح‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا اگر طرحی نتوانست موردقبول بانک قرار گیرد طرح‌های دیگری جایگزین شود تا درنهایت بتوان سهمیه 60 میلیارد تومانی را جذب کرد.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر مشارکت بانک‌ها در اجرای این طرح به‌گونه‌ای است که بااحتیاط واردشده‌اند، افزود: نرخ سود تسهیلات اشتغال فراگیر در شهر با دو درصد یارانه 16 درصد و در روستاها با پنج درصد یارانه 13 درصد است و چنانچه طرحی دانش‌بنیان باشد یک درصد بیشتر یارانه دریافت می‌کند و به آن تسهیلات با نرخ سود 12 درصد تعلق می‌گیرد.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر شهری و روستایی در هشت بانک عامل عنوان کرد: در حال حاضر شیوه‌نامه اشتغال پایدار روستایی ابلاغ‌شده که بر اساس آن سهمیه کل کشور 12 هزار میلیارد تومان است اما سهمیه استان لرستان و برش شهرستان بروجرد هنوز مشخص نشده است که تا چند روز آینده برش شهرستانی آن ابلاغ می‌شود.

 

وی با اشاره به اعتبار 20 هزار میلیارد تومان اشتغال فراگیر در کشور بیان کرد: در حال حاضر باید نقاط هدف روستایی شناسایی شود که کارگزار استان این موارد را شناسایی کرده از سویی بیشتر طرح‌های اشتغال روستایی بر مبنای شاخه‌های کشاورزی و دام‌پروری در بخش طیور و گردشگری است که مجموعاً هشت رسته برای این طرح پیشنهادشده است.

 

گیوه کی با تشریح ویژگی تسهیلات طرح پایدار روستایی گفت: در این طرح بیشتر حوزه تعاون دیده‌شده و تسهیلات پرداخت‌شده حدود یک سال تنفس دارد و با نرخ 6 درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

 

وی از پالایش بیکاران واقعی در شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: اخیراً فرم‌هایی طراحی‌شده‌ای به کلیه دهیاری‌های شهرستان بروجرد ارسال و در اختیار دهیاران قرار داده‌شده تا بیکاران واقعی روستاها شناسایی شوند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به اخذ آمار بیکاران از کاریابی‌ها تصریح کرد: بسیاری از افراد بیکار به کاریابی‌ها مراجعه نمی‌کنند و به این طریق می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد و پیش‌بینی‌شده 15 هزار خانواده روستایی در روستاهای بروجرد زندگی می‌کنند که ممکن است فرد بیکاری باقابلیت‌های متنوع داشته باشند.

 

به گفته وی فرم‌های مخصوص شناسایی افراد بیکار با تأکید بر توانایی‌های شغلی و تحصیلی آن‌ها در اختیار کاریابی‌های سطح شهر بروجرد قرار داده‌شده تا متقاضیان با تکمیل این فرم‌ها به استخراج آمار بیکاران واقعی این شهرستان کمک کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات