خبرهای داغ:
محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، برای نخستین‌بار در ایران موفق به ساخت قطعه‌ای برای کاهش مصرف سوخت و افزایش توان برای خودروهای ایرانی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۳۳۷۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا پورمهدی سنگستانی اظهار داشت: این طرح در قالب ساخت قطعه‌ای با اجرای پروژه SMC به منظور کاهش مصرف سوخت در خودروها و کمک به کمتر آلوده شدن محیط زیست همزمان با افزایش توان و گشتاور برای خودروهای ایرانی طراحی و ساخته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با نصب این قطعه می‌توان مصرف سوخت در خودروهای بنزینی را به‌طور متوسط 17 درصد کاهش داد، افزود: این قطعه قابلیت نصب سریع بر روی تمام خودروهای بنزینی و دوگانه سوز ایرانی است و به علت قیمت پایین امکان خرید برای تمام رانندگان تاکسی و آژانس‌ها فراهم شده است.

پورمهدی افزود: اکثر خودروها در سر بالایی‌هایی که شیب زیادی دارند دچار مشکل می‌شوند که با نصب این قطعه بر روی آنها می‌توان این مشکل را با افزایش گشتاور کمتر کرد.

مدیرعامل شرکت آرمان صنعت سردرود مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این دستگاه بدون نیاز به استفاده از برق خودرو یا باطری کار می‌کند، تصریح کرد: این قطعه نمونه کوچک شده‌ای از توربو شارژر است و سازگاری بیشتری نیز با خودروهای ایرانی دارد و یک بیستم هزینه یک توربو شارژر چینی است.

پورمهدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هزینه و مدت اجرای این پروژه گفت: این طرح با هزینه30 میلیون تومان و در مدت 6 ماه کلیه مراحل طراحی، ساخت و تست آن صورت گرفته است.

وی در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت افزود: ساخت قطعات و دستگاه‌هایی برای افزودن آرامش هنگام رانندگی، کاهش هزینه‌های مصرفی و غیرمصرفی در خودروها در راستای جلوگیری از ورود قطعات از خارج کشور و همچنین افزایش ایمنی در خودروها ساخت ایران از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

ارسال نظرات