خبرهای داغ:
بیانیه بسیج کارمندان سپاه انصار الحسین(ع) همدان:
در بیانیه بسیج کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان آمده است: قیام 19 دی با مظلومیت شهدا و حرکت روحانیت و مردم به بار نشست و حرکت‌ساز شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۱۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

قیام 19 دی با مظلومیت شهدا و حرکت روحانیت و مردم حرکت‌ساز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به منظور گرامیداشت قیام خونین مردم قم و ورامین در سال 56 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«حادثه نوزدهم دی ماه سال 56 طوفانی را آغاز کرد طوفانی که هلاک در آن برای نیروهای ضد حق، نیروهای طغیان و نیروهایی شر قطعی بود.» (مقام معظم رهبری)

قیام 19 دی با مظلومیت شهدا و حرکت روحانیت و مردم به بار نشست و حرکت ساز شد، پیام حضرت امام(ره) روح تازه‌ای در کالبد مجروح مردم دمید همان مردمی که از جور حکومت ظالم پهلوی به تنگ آمده بودند و انقلاب آهنگ و شتاب تازه ای به خود گرفت، مبارزه علیه رژیم طاغوت شکل همه جانبه‌ای پیدا کرد در پاسخ به مقاله توهین آمیزی که به دستور شاه خائن علیه امیر مستضعفان و مرجع مسلمین جهان حضرت امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات وقت به چاپ رسید بود. همین امر باعث شد خون تازه‌ای در رگ نهضت جوشیدن گرفت به دنبال این قیام در 19 دی ماه نهضت به شهر های دیگر کشیده شد و حماسه چهلم شهدا شکل گرفت تبریز، یزد، جهرم، تهران، مشهد و شهرهای دیگر کشور شاهد قیام‌های خونین در گرامیداشت شهدا بودند.

این قیام برای انقلاب اسلامی پیروزی علیه حکومت طاغوت و کفر را به ارمغان آورد؛ نظام  شاهنشاهی در 19 دی ماه پیام مردم را دریافت کرد و پایه‌های کاخ استبداد خود را متزلزل دید که تا آن موقع حرکت مردم را جدی نمی‌گرفت و سرانجام سیل خروشان مردم کار را تمام کرد و با محوریت روحانیت بیدار و انقلابی و با توکل به خدا حکومت را در ادامه ساقط کردند.

امروز نسل 19 دی ماه رسالت و وظیفه سنگین و مهمی را بر دوش دارد، این نسل علاوه بر درک دوران مبارزه و جهاد علیه طاغوت آفریننده جلوه ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس و مدیریت جهادی در عرصه‌های گوناگون نظام پس از دفاع مقدس و انتقال‌دهنده مفاهیم و ارزش‌ها است.

حماسه دفع فتنه 88 و حماسه دفع فتنه 96 که موجب نابودی تفکرات دشمن در کشور شد ادامه همان راه مقدس است، حماسه نوزدهم دی ماه امروز به خورشید فروزان در آسمان انقلاب تبدیل شده که فتح و امید را در دل‌ها زنده می‌کند و بصیرت ولایی مردم را که مایه جاری شدن آیه «انا فتحنا لک فتحا مبینا» بر لب‌های انقلاب اسلامی است و درخت سرخ انقلاب را در ادامه راه آبیاری خواهد کرد.

ما کارکنان عاشورایی بسیج ادارات ضمن گرامیداشت این روز با عظمت و بیان خاطرات آن با پشتیبانی از نظام و انقلاب و پیروی از امام حاضر خود در پیمودن راه انقلابی خود مصمم و آماده ایم و به روان مطهر شهدای گرانقدر آن روزها و همه شهدای انقلاب درورد می فرستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات