امام جمعه مینوشهر خرمشهر گفت: بندگی خدا، بصیرت و احساس مسئولیت برابر انقلاب اسلامی سه ویژگی و شاخصه مهم شهدا بود.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۲۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد عادل پور، در جمع رزمندگان عملیات کربلای 5 لشگر قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مشهدالشهدای شلمچه، به تشریح آیه شریفه" صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر " پرداخت.

امام جمعه مینوشهر، گفت: شهدا مصداق "من قضی نحبه" و رزمندگان و ایثاگران عزیز ما مصداق " من ینتظر" هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عادل پور، ادامه داد: رسیدن شهدا به قداست ویژه صرفاً به خاطر شهادت آنها نیست؛ بلکه به خاطر ویژگی های خاص شهیدان است.

وی افزود: شهدای عزیز به مقام والای مکرمین، شفاعت، خصیصین، فوز عظیم رسیده اند و هرکسی که در حقیقت ادامه دهنده راه شهیدان باشد، می تواند به این مقام شهدا دست یابد.

امام جمعه مینوشهر خرمشهر، تصریح کرد: تفاوت شهدا با دیگران در از خودگذشتگی آنهاست که از همه هستی خود برای جلب رضایت الهی گذشتند و به تکلیف خویش عمل نمودند.

سخنران گردهمایی فاتحان کربلای 5 لشگر قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مشهدالشهدای شلمچه به تشریح شاخصه های مهم شهدا پرداخت و بندگی خدا را اولین ویژگی بارز شهیدان برشمرد.

وی گفت: شهدا در هر موقعیت به دنبال انجام تکلیف در همه عرصه ها برای جلب رضایت خداوند بودند و حیات طیبه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عادل پور، افزود: بصیرت ازدیگر شاخصه های مهم شهداست. بصیرت یعنی عاقبت امر را دیدن. بصیرت یک گنج است که در گرو ایمان و حق مداری و نگاه عادلانه به وقایع می باشد.

وی، احساس مسئولین داشتن نسبت به انقلاب را سومین شاخصه مهم شهدا دانست و گفت: شهدا نسبت به سرنوشت انقلاب اسلامی بی تفاوت نبودند .

امام جمعه مینوشهر خرمشهر، در پایان با اشاره به تلاش دشمنان برای کاشتن بذر بی تفاوتی وبی مسئولیتی در وجود مردم نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی، خواستار روشنگری دلسوزان انقلاب پیرامون توطئه های دشمنان شد.

گفتنی است: این مراسم معنوی با اجرای گروه هنری کمیل، تشییع نمادین شهید گمنام، مداحی حاج رضا نبوی از مداحان و ذاکران اهلبیت علیهم السلام و بیان خاطره یادگاران دفاع مقدس ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، 600 نفر از رزمندگان فاتح کربلای 5 لشگر عملیاتی قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و تجدید خاطرات در اردوی راهیان نور سه روزه شرکت کرده اند.

ارسال نظرات