مراسم تکریم و معارفه سرپرست‌ نهاد رهبری دانشگاه‌ فرهنگیان‌ اردبیل‌ با حضور معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه‌های اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۷۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

آئین تکریم و معارفه سرپرست‌ نهاد رهبری دانشگاه‌ فرهنگیان‌ اردبیل‌ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آئین تکریم و معارفه سرپرست‌ نهاد رهبری دانشگاه‌ فرهنگیان‌ اردبیل‌ با حضور معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور, مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، بسیج دانشجویی و نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه‌های اردبیل در سالن اجلاس دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام عبدالله حسنی به عنوان مسئول پیشین نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان اردبیل، حجت‌الاسلام احمد زمانی ب عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.

کمبود بودجه فرهنگی دانشگاه‌های استان اردبیل

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: وظیفه و رسالت دانشگاه فرهنگیان جدا از سایر دانشگاه‌هاست چرا که دانشجویان این دانشگاه از ابتدای تحصیل گزینش می‌شوند و نیز به دلیل مسئولیت و رسالت سنگین تربیت نسل آینده کشور از دیگر دانشجویان متمایز هستند و رسالت آنها خطیرتر از سایر دانشجویان است.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان بهترین مکان برای خدمت بوده چرا که تعلیم و تربیت یک انسان در دانشگاه انجام می‌شود و تعلیم و تربیت دانشجو به عنوان یک معلم انسان‌ها بسیار قابل توجه و مهم است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه کمبود اعتبارات فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان یکی از نارسایی‌ها و مشکلات این دانشگاه به شمار می‌رود که سبب می‌شود در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی گفت: با وجود تمامی این کمبودها و نارسایی‌های اعتباری اما برنامه‌هایی که در سطح دانشگاه به ویژه با مشارکت و همراهی بسیج دانشجویی و سپاه اجرا می‌شود مطلوب و مناسب بوده به طوری که در برخی موارد برنامه‌هایی که اجرا می‌شود سرآمد برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان به شمار می‌رود.

حسنی با قدردانی از تلاش‌های مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در همراهی و هماهنگی با برنامه‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: بسیج دانشجویی در کنار نهاد رهبری تلاش می‌کند تا برنامه‌های اثربخش و موثری را در سطح دانشگاه‌ها اجرا کنند.

وی با اشاره به برخی روایات از ائمه معصومین در مورد ارزش و جایگاه هدایت انسان‌ها که کسی که یک انسان را هدایت کند مانند این است که امتی را هدایت کرده است، گفت: تلاش‌ها و مشاوره‌های ارزشمند اعضای هیئت علمی و به ویژه امام جمعه شهرستان سرعین به عنوان هیئت علمی این دانشگاه بسیار ارزشمند و خطیر به شمار می‌رود.

نهاد رهبری بازوان پرتوان تعلیم و تربیت در دانشگاه است

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه هریک از دانشجویان این دانشگاه در آینده وظیفه و رسالت پرورش نسل انقلاب را برعهده دارند این دانشگاه ماموریت سنگینی را در راستای تعلیم و تربیت دانشجویان بر عهده دارد.

رضا عبدی تصریح کرد: تربیت نسل‌های آینده کشور بر عهده معلمانی است که خود زمانی دانشجو بودند پس اگر تلاش کنیم در محیط‌های علمی در زمینه پرورش این افراد اقدامات شایسته را انجام دهیم بی‌شک می‌توانیم شاهد آینده مطمئن برای کشور باشیم.

وی افزود: تعلیم و تربیت نقش و تاثیر بسزایی در توسعه و برای رسیدن به اهداف مورد نظر و تعیین شده دارد که باید برنامه‌ریزی اساسی و منسجم در راستای دستیابی به این برنامه‌ها انجام داده و در این مسیر حرکت شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل با اشاره به رسالت سنگین دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان و شکوفایی استعدادهای آنها بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه دارای سلایق مختلفی هستند که باید سلایق و رفتارهای درست آنها شناسایی شده و نسبت به شکوفایی استعدادهای آنها ایفای نقش کنیم.

عبدی با تاکید بر شناسایی زمانی و مکانی موقعیت به شکل صحیح و درست گفت: اگر به درستی تشخیص دهیم که در چه موقعیتی هستیم و برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی را داشته باشیم می‌توانیم به شکلی صحیح و درست به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به اهمیت نهاد رهبری در دانشگاه‌‌ها اظهار کرد: این نهاد بازوان پرتوان تعلیم و تربیت در دانشگاه به شمار می‌رود که انتظار می‌رود مسئول جدید نهاد رهبری این دانشگاه با ایفای نقش خود دانشگاه را در تربیت انسان‌های شایسته و کارآمد در مسیر توسعه کشور یاری کند.

هدف اصلی القائات نادرست منافقین ولایت فقیه است

سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت مسئولان دانشگاه و به ویژه سپاه و بسیج دانشجویی بتوانیم برنامه‌ها و اهداف خود را به شکلی اساسی اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام احمد زمانی با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام حسنی به عنوان مسئول پیشین نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: بنده خود را سرباز ولایت می‌دانم و تلاش می‌کنم در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش کرده و در برابر هجمه‌های دشمنان همچون سربازی وظیفه‌شناس ادای وظیفه کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در عرصه کنونی شاهد این هستیم که القائات نادرست هر روز از سوی منافقین شدت می‌گیرد که هدف اصلی آنها ولایت فقیه است و باید تلاش کنیم در برابر این القائات و هجمه‌های سنگینی که بر علیه کشور و ولایت فقیه وجود دارد همه دفاع و پاسداری از ولایت فقیه را در راس امور قرار دهیم.

سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با تشریح برنامه‌ها و مبنای حرکتی و فکری خود گفت: باید تلاش کنیم تا منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را اجرایی و عملیاتی کنیم و در این راستا برنامه‌های نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تدوین خواهد شد.

زمانی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بزرگان دنیای اسلام در عرصه کنونی دانست و افزود: اجرای منویات بزرگان دین در عرصه کنونی از اهمیت و تاثیر بسزایی برخوردار بوده که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی در راستای دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی در سایه اصالت انسان بیان کرد: باید در اجرای برنامه‌ها هم افزایی و همفکری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به شرایط جامعه آرمانی دست یابیم و اهداف خود را عملیاتی کنیم.

انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نعمت خداوند برای ملت ایران است

امام جمعه سرعین نیز در این آئین به نمایندگی از اساتید این دانشگاه در این جلسه اظهار کرد: باید آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در محیط دانشگاه فرهنگیان به نحوی شایسته و مناسب تبیین و تشریح شود.

حجت‌الاسلام محمود اصغری بیان کرد: بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته است انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید تلاش کنیم با تمام توان در حفظ و نگهداری این نعمت‌ها گام‌های اساسی را برداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان افزود: انتظار می‌رود مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در زمینه پرورش و تربیت دانشجویان همکاری لازم را با مسئولان این دانشگاه داشته باشد و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظرات