فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار گفت: بسیج سازندگی سپاه پاسداران با گذشت ۱۷ سال از آغاز فعالیتش، پیشرو در اجرای طرح‌های اقتصادی و برگزاری اردو‌های جهادی و هجرت (با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان) در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس بوده و موفق به اجرای طرح‌های مختلفی در مناطق مختلف کشور شده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۷۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

اردو‌های جهادی عاملی در محرومیت زدایی مناطق محروم /بیش از ۴۰۰ نفر مشغول به کار شده اند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این راستا بسیج سازندگی شهرستان بیله سوار نیز با ورود به عرصه های فوق الذکر، خدمات رسانی به ساکنان این شهرستان را در بخش اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و خدماتی اجرا می کند.

سرهنگ پاسدار اختری فرمانده سپاه ناحیه بیله سوار در این باره در گفتگو با خبرنگار بسیج می گوید: بسیج سازندگی در سه محور محرومیت زدایی، اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در مدت یکسال اخیر حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بیش از 100 نفر پرداخت کرده که این تسهیلات به اشتغالزایی بالای 400 نفر انجامیده است.

وی گفت: این تسهیلات به پرورش محصولاتی همچون بلدرچین، مرغ بومی، شیلات ،قارچ ، روغن گیری ، گاو داری، تولید عرقیات و چند طرح دیگر اختصاص یافته است .

فرمانده سپاه بیله سوار با تاکید بر اینکه هدف ما اجرای طرح های بومی و مشاغل درون زای کشاورزی است عنوان داشت: بازارچه مرزی شهرستان در افزایش مصرف داخلی نقش بسزایی دارد و بازاریان می توانند با فروش این محصولات کمکی به تولید داخلی داشته باشند.

 اردوهای جهادی عاملی در محرومیت زدایی مناطق محروم

فرمانده سپاه ناحیه بیله سوار عنوان کرد: در مدت یکسال اخیر نزدیک هزار نفر به اردوهای جهادی یکروزه اعزام شدند و به کاشت نهال و هرس درختان و برداشت میوه و مرمت خانه های محروم پرداختند ضمن اینکه در این مدت چند صد نفر نیز به اردوهای جهادی هفت روزه مناطق محروم و صعب العبور اعزام شدند .

 وی با بیان اینکه اردوهای جهادی عاملی در محرومیت زدایی مناطق محروم است اظهار داشت: طرح هجرت دانش آموزی نیز با همکاری بسیج دانش آموزی با حضور  دهها دانش آموز در سطح مدارس بیله سوار اجرا شد و دانش آموزان به تعمیر مدارس، رنگ آمیزی ، شعارنویسی فرهنگی و خط کشی مدارس پرداختند.

 اجرای طرح واکسیناسیون دامی با همکاری دامپزشکی

فرمانده سپاه ناحیه بیله سوار اظهار داشت: طرح مبارزه با بیماری های دامی و واکسیناسیون دامی و سمپاشی جایگاه های نگهداری دام در روستاها و قشلاقات شهرستان نیز به همت بسیج سازندگی و با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان انجام شد.

گفتنی است این اقدام در راستای محرومیت زدایی و به صورت کاملا رایگان در روستاهای روحکندی و قشلاقات بخش جعفرآبادمغان اجرا شد.

 حضور بانوان بیله سواری در اردوهای جهادی

اردوهای جهادی 7 روزه خواهران با حضور خواهران بسیجی حوزه حضرت سکینه (س) با هدف ارائه خدمات فرهنگی، تربیتی، آموزشی، صنایع دستی ( قالیبافی، گلیم بافی ،خیاطی و گلدوزی و...) مشاوره و تنظیم خانواده در جهت غنی سازی اوقات فراغت جامعه زنان و به منظور ایجاد شور و نشاط و روحیه خدمتگذاری در جوانان و بروز استعداد ها و کمک به محرومیت زدایی و توسعه سازندگی مناطق محروم روستایی برگزار شد.

سرهنگ اختری گفت: در این اردو که به مدت 7 روز در روستای اودولو برگزار شد علاوه بر ارائه خدمات جهادی، در جهت اشتغال زایی بانوان روستایی کلاس های اقتصاد مقاومتی برگزار شد و با حضور کارشناسان اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوارکلاس های ترویجی توجیهی اقتصاد مقاومتی در زمینه پروش قارچ خوراکی و صدفی، پرورش دام و طیور، پرورش بلدرچین، پرورش گلهای زینتی و سایر موارد اقتصادی برای بانوان روستایی آموزش ارائه شد. 

 سخت گیری بانک های عامل مشکل اصلی فعالان اقتصادی

سارا توکلی بانوی فعال در زمینه صنایع دستی، ضمن تشکر از اعطای تسهیلات بسیج می گوید: متاسفانه تنها مشکل و مانعی که بر سر راه ما وجود دارد فشارهایی است که از ناحیه بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات وارد میشود که در صورت همکاری و حمایت لازم از سوی مسئولان میشود تولیدات این کار را به استانها و شهرستانهای دیگر کشور نیز صادر کرد.

 او می گوید: با توجه به اینکه تسهیلات برای اشتغال فردی به بنده اعطا شده است امیدوارم مسئولان مربوطه تسهیلاتی را در راستای احداث کارگاه فرش بافی ارائه دهند تا افراد بیکار بیشتری به این کار جذب شوند.

این تولید کننده فرش دستباف در بیله سوار مغان گفت: ما در تولید فرش دست باف با کیفیت می توانیم علاوه بر اشتغالزایی برای بیکاران منطقه، به فکر صادرات این محصول به کشورهای همسایه و ارز آوری نیز باشیم.

توکلی اظهار داشت: اخیر از تولیدات خودمان 4 تخته فرش دستباف به کشور ترکیه صادر کردیم که این کار در روزهای اتی نیز ادامه خواهد داشت.

 علی اصغر فریاد یکی دیگر از فعالان اقتصادی گفت: امور دام مدیریت جهاد کشاورزی تسهیلات توسعه بخش کشاورزی دریافت کردیم اما در ادامه برای توسعه دام خود بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار از ما حمایت کرد تا بتوانیم محصولات لبنی حاصل از دامداری خود را به بازار عرضه کنیم.

وی افزود: در این راستا دامپزشکی شهرستان نیز حمایت خود را از ما دریغ نکرد ما نیز بر خود وظیفه می دانیم از بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی و دامپزشکی تشکر و قدردانی کنیم و خواهان ان هستیم در ادامه نیز ما را در این کار حمایت کننند.

فریاد گفت:  انتظار از مسئولان این است که ما را در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب یاری نمایند و این حمایت ادامه دار باشد تا ما نیز به اندازه توان خود نقشی در این اقتصاد داشته باشیم.

اردو‌های جهادی عاملی در محرومیت زدایی مناطق محروم /بیش از ۴۰۰ نفر مشغول به کار شده اند

 با وجود مشکلات مالی از بسیج سازندگی راضی هستم

توحید نوروزوند یکی دیگر از تولیدکنندگان عرصه های اقتصادی می گوید: هر چند مشکلاتی در این مسیر وجود دارد اما با حمایت بسیج سازندگی شهرستان قرار است محوطه پرورش این پرنده وسعت یافته و اقدام به خرید جوجه و مولد نمایم.

وی گفت: با توجه به اینکه پرنده قرقاول در برابر سرما و گرما کاملا مقاوم است لذا به سالن نگهداری و وسایل سرمایشی و گرمایشی نیازی نیست لذا همین مساله یکی از عواملی است که هزینه تولید را به شدت کاهش می دهد.

 اجرای طرح های زودبازده اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و رفع بیکاری جوانان است که با حمایت مسئولان می توان روزهای پرباری را شاهد بود.

ارسال نظرات