کارشناس مسائل فرهنگی در اردبیل گفت: دین اسلام با تاکید بر ارزشهای اخلاقی همچون عفاف و حجاب می خواهد حرمت و کرامت زن در عرصه اجتماع حفظ شود و حجاب به عنوان نماد ارتباط اجتماعی در جامعه اجرا شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۹۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

نماد اجتماعی و جهانی اسلام حجاب است/ دشمن با تمام توان به مبارزه با حجاب برخاسته است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مریم امینی کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به حجاب زن در اجتماع اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش و به عنوان نماد اسلامی دارای مرتبه هایی از جمله پوشش بدن، خودنمایی نکردن برای نامحرم است.

وی گفت: حجاب اسلامی به معنای حبس زن در خانه و دوری از شرکت در مسائل اجتماعی نیست بلکه بدین معناست که زن در معاشرت با مردان بیگانه موی سر و اندام خود را بپوشاند و به خود نمایی نپردازد.

امینی بیان کرد: دین اسلام با تاکید بر ارزشهای اخلاقی همچون عفاف و پاکدامنی و حجاب و پوشش می خواهد حرمت و کرامت زن در عرصه اجتماع حفظ شود و به عنوان نماد ارتباط اجتماعی در جامعه اجرا شود.

کارشناس فرهنگی افزود: یکی از مهمترین وسیله ارتباطی انسانها، لباسی است که می پوشند لباس از دیدگاه ارتباطات کارکردهای زیادی از جمله می تواند فرهنگ،آداب و رسوم ،منزلت اجتماعی، افکار و ارزشها را نشان می دهد.

وی بیان داشت: از همان آغاز خلقت زن و مرد را برآن داشت تا به هر نحو ممکن خود را بپوشانند بی آنکه قبلا در این زمینه آموزش دیده باشند. در متون تاریخ در اکثر قریب به اتفاق اقوام و ملل،حجاب میان زنان معمول بوده هرچند فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است گاهی با اعمال سلیقه حاکمان تشدید و یا تخفیف یافته ولی هیچگاه به طور کامل از بین نرفته است.

وی اظهار داشت: در دوره انقلاب اسلامی،حضرت فاطمه زهرا(س)به عنوان الگوی زن مسلمان ایرانی معرفی شد و زنان مسلمان گرایش زیادی به حجاب از جمله حجاب برتر پیدا کردند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی برا ضربه زدن به نظام، تهاجم فرهنگی را سرلوحه کار خویش قرار داد و به شیوه های مختلف سعی کرد ارزشها،اعتقادات و باورهای جامعه را سست کند که متاسفانه تا حدودی در این زمینه موفق شد و برخی دختران و زنان به سمت بد حجابی کشیده شدند.

ارسال نظرات