سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خواستار افزایش نیافتن قیمت بنزین در سال آینده شد و افزود: مردم امروز تحمل فشار اقتصادی را ندارند، اول باید مردم را از نظر اقتصادی و معیشتی توانمند کنیم و قدرت خریدشان بالا برود و سپس نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۹۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛اسدالله قره‌خانی در حاشیه بازدید از پروژه های نفتی و گازی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، با رد هرگونه افزایش قیمت بنزین در سال 97، گفت: اگر بخواهیم قیمت‌های حامل‌های انرژی را، آن‌طور که مدنظر دولت است، واقعی کنیم، باید سایر موارد و دیگر کالاها و اقلام را نیز مدنظر داشته باشیم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با ذکر مثالی درباره افزایش نیافتن قیمت حامل‌های انرژی و به خصوص بنزین در سال آینده، اظهار کرد: به عنوان مثال، وقتی که 10 درصد افزایش حقوق برای کارمندان، بازنشستگان و کارگران در سال آینده مدنظر قرار گرفته شده است، این منطقی نیست که قیمت‌ها را 50 درصد افزایش دهیم و باید توازن برقرار باشد، به طوری که در لایحه‌ای که دولت در بخش حامل‌‌های انرژی به مجلس پیشنهاد کرده، این توازن برقرار نیست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با طرح این سؤال که آیا راه دیگری برای تأمین درآمد دولت، به جز از محل افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی وجود ندارد که به جامعه شوک وارد نشود؟، به ذکر سؤال دیگری پرداخت و خاطرنشان کرد: سؤال این است که آیا نمی‌توان رقمی حدود 14 یا 15 هزار میلیارد تومان که از محل حذف یارانه پردرآمدها به دست می‌آید را صرف تولید و اشتغال کرد؟

قره‌خانی با بیان اینکه مجلس مجلس از حذف یارانه پردرآمدها حمایت می‌کند، گفت: معتقدم راهکار برای افزایش پیدا نکردن قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده  این است که همین رقم را به اضافه دو برابر تسهیلات بانک‌‌ها که حدود 60 هزار میلیارد تومان می‌شود، برای تولید و اشتغال هزینه کنیم؛ از این طریق قیمت حامل‌های انرژی نیز افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم امروز تحمل فشار اقتصادی را ندارند، اول باید مردم را از نظر اقتصادی و معیشتی توانمند کنیم و قدرت خریدشان بالا برود و سپس نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان با تأکید بر اینکه ما در مجلس قبول داریم که قیمت فعلی حامل‌های انرژی نسبت به نُرم جهانی و منطقه‌ای پایین است که هم باعث هدر رفت سرمایه ملی و همین‌طور آلودگی محیط زیست می‌شود، خاطرنشان کرد: از طرفی معتقدیم که در شرایط فعلی اقتصادی کشور، هرگونه افزایش قیمت مناسب نیست.

ارسال نظرات