خبرهای داغ:
توسط بخشدار بخش مرکزی قزوین صورت گرفت:

بازدید سرزده از وضعیت بهداشت رستوران ها و سفره خانه های جاده کورانه

بخشدار بخش مرکزی قزوینبه صورت سرزده از وضعیت بهداشت رستوران ها و سفره خانه های جاده کورانه بازدید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۳۴۹۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین مرتضی علیخانی، بخشدار بخش مرکزی قزوین به همراه مهندس سلیمانی، کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان و کارشناس محیط زیست شهرستان قزوین از رستوران ها و سفره خانه های مسیر جاده کورانه بازدید کردند.
مهندس مسلم میرزابابایی، معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: در مسیر جاده کورانه بیش از 15 واحد رستوران و سفره خانه فعال وجود دارد که به صورت مرتب توسط بازرسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار می گیرد و در سال جاری دو مورد از واحد های متخلف، به طور موقت، پلمب و پرونده آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.
مهندس محمدتقی سلیمانی، کارشناس مسوول بهداشت محیط شهرستان قزوین نیز در این بازدید، عمده مشکلات موجود در این رستورانها و سفره خانه ها را عدم رعایت بهداشت فردی و مواد غذایی، عدم مدیریت پسماندهای تولیدی و آلوده کردن محیط زیست دانست و گفت: به متصدیان متخلف در این بازدید تذکر کتبی داده شد.
به گفته سلیمانی، علیخانی بخشدار بخش مرکزی قزوین در این بازدید اظهار داشت: در دو سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال برای ساماندهی مدیریت پسماند روستاهای بخش مرکزی هزینه و بیش از 1800 سطل زباله بزرگ و شش کامیون حمل مکانیزه زباله برای این بخش خریداری شده که در صورت مشارکت اهالی روستا و متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پرداخت به موقع عوارض با جمع آوری و انتقال روزانه زباله ها به سایت تفکیک زباله محمد آباد می توان از آلودگی محیط زیست جلوگیری کرد و همچنین از انتقال بیماری هایی که از طریق دفع غیر بهداشتی زباله ایجاد می شود، پیشگیری کرد.
علیخانی در پایان خواستار تداوم گشت های مشترک از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با شرکت ارگان های نظارتی شد و عنوان کرد: این امر باعث ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در این گونه مراکز خواهد شد.
گفتنی است، با حضور بخشدار بخش مرکزی قزوین و هیات همراه، دهیاران و روسای شورای های اسلامی منطقه، نشست شورای بهداشت منطقه کورانه به ریاست پزشک مسوول مرکز خدمات جامع سلامت کورانه تشکیل شد و مشکلات موجود در منطقه؛ وجود سگ های ولگرد، عدم مدیریت صحیح پسماند و فرسودگی شبکه های آبرسانی در تعدادی از روستاها بررسی شد. در این نشست، بخشدار بخش مرکزی قزوین ضمن تقدیر و تشکر از متولیان بهداشت منطقه، برای رفع مشکلات موجود در منطقه، قول همکاری داد.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار