دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: ورود شورا‌های صنفی به مسائل سیاسی بزرگترین خیانت به ساختار دانشگاه است.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۲۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: همواره یکی از مسائلی که در دانشگاه مورد توجه دانشجویان بوده و هست و تاثیر مستقیمی بر فضای دانشگاه و کیفیت آموزش و پژوهش دارد، مسائل رفاهی و صنفی است و اهمیت آن تا آنجاست که فراهم نکردن شرایط مناسب رفاهی می‌تواند همه هزینه‌ها در حوزه‌های آموزشی دانشگاه را بی اثر کند.


وی با بیان اینکه تا قبل از ظهور شورا‌های صنفی در دانشگاه ها، مسائل صنفی توسط تشکل‌های اسلامی پیگیری می‌شده است، افزود: سابقه کار تشکل‌ها در این حوزه در موارد زیادی مشهود است، از جمله وجود واحد دانشجویی یا صنفی در بسیاری از تشکل‌های با سابقه تر.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: امروز هم در دانشگاه‌هایی که پیگیری مسائل صنفی بر زمین است، تشکل‌های ما این بار را از سر تکلیف به دوش می‌کشند.

کوهی مقدم افزود: شورای صنفی نهادی است که می‌تواند ریز مسائل رفاهی را از مسئولین دانشگاه پیگیری کند و جایگاه بسیار مناسبی برای خدمت به دانشجویان و دانشگاه است.

وی بیان کرد: مشکل از آنجایی بروز می‌کند که شورای صنفی حدود اختیاراتش را نشناسد و از عمد یا ناآگاهی در مسائلی که خارج از چارچوب اختیارات آنهاست ورود کنند و خود را یک کنشگر سیاسی بدانند؛ البته این پدیده اخیرا در انجمن‌های علمی نیز بروز کرده است و این بزرگترین خیانت به این ساختار هاست.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه ما دغدغه دانشجویان را نسبت به مسائل سیاسی و نسبت به مسائل اجتماعی خارج از دانشگاه درک می‌کنیم گفت: منتهی دانشجویان باید بدانند که در دانشگاه مجاری خاصی برای این اتفاقات وجود دارد و شورای صنفی هم تنها برای پیگیری مسائل رفاهی و صنفی دانشجویان است.
ارسال نظرات