چهارمین نمایشگاه صنعت چاپ، تبلیغات، بسته‌بندی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۹۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، چهارمین نمایشگاه  صنعت چاپ، تبلیغات، بسته‌بندی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر افتتاح شد.

در این نمایشگاه تخصصی، 32 غرفه به ارائه خدمات و تولیدات شرکت‌های چاپ، بسته بندی و تبلیغات پرداختند و علاوه بر استان مازندران، استان‌های تهران ، همدان و قزوین حضور داشتند.

استان مازندران در حوزه چاپ، تبلیغات و بسته‌بندی جزء چند استان برتر کشور است و به دلیل اینکه صنعت چاپ و بسته‌بندی نوعی صنعت پایه محسوب می‌شود می‌توان آن را مکمل زنجیره تولید و صادرات برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در کنار برگزاری این نمایشگاه دو کارگاه آموزشی داریم اظهار کرد: یک کارگاه در حوزه تبلیغات، بازاریابی و فروش و یک کارگاه در حوزه صنعت چاپ و یافته‌های مدرن و جدیدی که در این عرصه به کار گرفته می‌شود، در کنار نمایشگاه دایر است.

احد جاودانی با بیان اینکه امیدواریم فعالان حوزه تبلیغات و صنعت چاپ بتوانند وقت بگذارند و از این نمایشگاه بازدید کنند چراکه با یافته‌های جدید و مدرن هم آشنا خواهند شد تصریح کرد: در مازندران حدود 470 واحد چاپی در حوزه چاپ و چاپ دیجیتال داریم و حوزه چاپ در مازندران  فعالیت خوبی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در تمام شهرهای مازندران توانستیم از خدمات چاپ بهره‌مند شویم، اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌های چاپ ما علاوه بر استفاده داخلی برای خارج از کشور هم تولیدات خود را صادر می‌کنند.

جاودانی افزود: لایحه بودجه 97، توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که برآورد بودجه فرهنگی در حدود 6 هزار میلیارد تومان است و امیدواریم این بودجه به گونه‌ای در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد که بشود بازخورد آن را در سطح جامعه ببینیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم بتوانیم برای بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی، تولیدات هنرمندان ،حوزه چاپ کتاب و آثار مکتوب بودجه لازم را در سال 97 داشته باشیم، اظهار کرد: سعی می‌کنیم تا از بودجه درنظر گرفته شده برای رونق برنامه‌های فرهنگی و هنری بهره ببریم.

این مسؤول به پروژه‌های مهم استان در حوزه این اداره اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در استان مازندران دو پروژه ملی فرهنگی داریم که یکی از آنها، کتابخانه مازندران و دیگری تالار مرکزی ساری است که در حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جاودانی در پایان گفت: با هماهنگی با وزارت ارشاد قرارداد تجهیز تالار مرکزی بسته شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان بهار 97 این پروژه را که بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شمال کشور است را به اتمام برسانیم و برای این منظور اعتبار 17 میلیارد تومانی نیاز است.

 

 

در چهارمین

 

نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته‌بندی فعالان این صنعت به ارائه محصولات خود در حوزه‌های چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ تبلیغاتی، بسته‌بندی مواد غذایی و انتشارات می‌پردازند.

این نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ و بسته‌بندی از امروز تا 22 دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر، دایر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها