مجمع شورای قشر بسیج رسانه با هدف ارائه راهکارها جهت تحقق جامعه اسلامی در نگاه بیرون با حضور اعضای شورادر مهمانسرای سپاه سلمان شهرستان زاهدان برگزارشد
کد خبر: ۸۹۷۳۶۰۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان در این مراسم  که در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور‌ها حاشیه نشینی است که زائیده عوامل مختلف است.

یوسف علی بیگی افزود: افراد ساکن در حاشیه شهر‌ها روستائیان یا عشایری هستند که به امید زندگی بهتر به شهر‌ها مراجعه می‌کنند و در نهایت در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند.

وی ادامه داد: پیشگیری از حاشیه نشینی و حل معضلات آن ضرورتی انکار ناپذیر است که می‌طلبد اصحاب رسانه نیز در آن نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: رسانه نقش مهمی در شناسایی و رفع مشکلات حاشیه نشینی دارد و در این راستا باید تولید، محتوا و پوشش خبری مناسب که رسالت خبرنگاران است به نحو صحیحی ،صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات حاشیه نشینی ارائه راهکار‌های کاربردی و ارائه ایده می‌تواند، تاثیر گذار باشد.

مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: پس از شناخت مشکلات و نیاز‌های حاشیه نشینان باید به رفع مشکلات این حوزه پرداخت و هر جا نیاز است سرمایه گذاری شود و هر جا هم نیازبه تفکر و چاره اندیشی دارد باید ایده پردازی شود.

علی بیگی افزود: ایجاد پل ارتباطی بین مردم و ادارات از طریق شبکه‌های مجازی، ایجاد سایت جهت ثبت مطالبات مردمی و ارسال به مرکز و اداره مربوطه وایجاد سایت جهت ثبت ایده‌های اشتغالزایی و کارآفرینی و طرح‌های مردمی و اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش از جمله راهکار‌های پیشنهادی بسیج رسانه در بخش حاشیه نشینی است .

وی تصریح کرد: تولید برنامه‌های تلوزیونی با موضوع مقابله با حاشیه نشینی، تولید برنامه‌های مهارت ورزی در حاشیه شهر، درگیرکردن خبرنگاران با مسئله حاشیه نشینی از طریق اردو‌های رسانه‌ای وتولید مستند خبری از دیگر برنامه‌های پیشنهادی می‌باشد.
ارسال نظرات